AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.475

M-paket eller inte...

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Går i funderingar på att byta till 525 E39. Har en RIKTIGT fin Sterlinggrå sedan g. Problemet är att jag älskar M paketet på dessa bilar, och denna har det inte. Jag tänker sätta på mina M parrallel 18" samt sänka en aning. Då är ju frågan om jag kommer sakna M-paketet eller inte. Bilen blir ju elegant i stället för sportig. Nu är det ju ingen racer ändå, så det kanske blir mer rätt utan ändå. Vad tycker ni?

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil:
Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
gåt jo alltid att eftermontera M-paketet, personligen så tycker jag att en 5 serie utan M-paket är riktig ful, de med M-Paket ser både nyare och finare ut, men självklart är det en smaksak.
Tycker också att E39 helt original är lite ful fram utan någon spoiler speciellt fram till faceliften -01, ser nästan ut som det fattas något. Själv tänkte jag köpa en alpina frontspoiler och sätta på på min bil. Blir nog säkert ganska mycket snyggare plus att det inte är många som har alpina frontspoiler.
skulle också vilja ha en alpina-spoiler, vart köper man en sån?

MVH Johan
tveklöst med M paketet....
speciellt om du tänker ha 18" paralelleeker...
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Nej!!! Danjel ska du sälja 540:n?
Den som är så snygg, snyggare än alla e39or iallafall.

Men jag håller med övriga man måste ha M-frontspoiler.
Lycka till med bilen.

Mvh, Jan.

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Hmmm. Intressant!
Ingen verkar tycka att jag ska ha E39 utan M- front... Men förstår ni lite hur jag funderar ändå kring motorstyrka vs. M paketet/inte?
Vart kan man dessutom hitta en beggad M front som inte är stulen till försäljning?

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil:
Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Hade det vart en 520 så hade jag förstått ditt resonemang, det är jo trots allt en 540 och allvarligare dekaltrimning om man nu kan kalla det för det har skett. Så länge du inte skriver M5 på bakluckan är det ingen fara :))

"btw" såg en 520 här om dagen där han hade 520 märke på ena sidan och M5 på andra sidan, bilen hade även dragkrok monterad och helt ORIGINAL, då fick man en gott skratt :))
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Är det inte en 525:a det är tal om?

Mvh, Jan.

Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Jodå. Det är en 525 vi igentligen talar om.
Häromdagen levererade jag en dragkroksats till en E60 M5. Jag fick mig också ett leende på läpparna.

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil:
Länk
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Jag har krok på min M5, finns nog ingen bättre dragare än M5, den märker knappt att det hänger 1400kg husvagn där bak :)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Om jag får välja mellan motorstyrka eller M-paket så skulle jag störa mig i efterhand vilket val jag än gjorde. Men det finns inget som stör mer än en svag motor ;-)
Visa användare
16
honki
BMW 328 Ci -99
prova bildelsbasen.se eller laga.se och sök framspoiler. Det finns säkert baksmälld E39 som kan donera en framspoiler.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.