|
|
|
|---|---|
|
Hej var med en bekant och tittade på denna bilen. Länk Tog ungefär 40sec sedan satt vi vi vår bil igen och körde de dryga 18 milen hem igen. Anledningen till att jag postar är att, ägaren inte direkt var ärlig i sina svar om bilen samt att han inte upplyste om det "fina" skicket. Med detta hoppas jag bespara andra besväret. "Den är i bra skick och riktigt pigg!" Bra skick? Jag har faktikst inte sett många e30 som sett värre ut än denna. Vet inte vad grabben jämför med eller vad hans referenser är men denna bilen var allt annat är i bra skick. Utv: bucklor repor sprejlackade partier (krock?) fel och omaka lister hängande kofångare snett avgas. Inv: ratt 10" saknades lite plastkopor skitigt eftermonterade mätare HANDSYDD skinn/plast inredning på stolarna När han körde förbi oss när vi stod parkerade lät den inte heller helt frisk. Samt att han faktiskt erkände att 3ans synk var dålig i telefon (ooo all heder!!) Nä bor ni inte i Borås och är riktigt nyfikna eller är ute efter ett renoveringsobjekt eller en bil att strippa och ha som lekbil är detta inget att lägga energi på. Sorgligt helt enkelt, hur kan man förstöra en så fin och ovanlig bil till denna graden. Hoppas verkligen att någon entusiast köper den (billigt) och orkar lägga ner det arbetet som krävs för att renovera den till orginalskick. -Phil | |
| Tänkte faktiskt också gå och titta på den, fast inte längre! | |
|
Ja vet inte om det är jag som brukar ha enorm otur, men de 50 tal bilar jag har kollat på så känns det ungefär som att alla är i de skicket, iallfall om vi pratar om de som är äldre än -90. Tyvärr. Att ägaren inte uppger korrekt uppgifter kan ju bero på lite olika saker, antingen på ren okunskap eller att personen har en helt annan syn och andra kriterier på hur någon eller något är. Med tanke på priset på denna så kanske man inte ska förvänta sig allt för mycke, för 15.000:- så får man inte så direkt mycket 325iM. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
det finns ju många som anser att om en bil går att köra (driftsäker) och om den inte är så rostig. sen med tanke på åldern så är det ju lätt att säga att den är i bra skick. sålde en mazda för nån vecka sen till förmån av mitt e30 325 köp (var bara tvungen att skryta lite) men den var lite rostig och så men jag ansåg att den var i bra skick för att va 14 år gammal och till det priset. sen har ju e30 gått upp i pris det senaste året. speciellt med stora sexan. |
|
|
Ska inte ha så höga förväntningar till de priset. Har visseligen inte sett den själv men ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.