|
|
|
|---|---|
| Jag har en bmw 320 -02 facelift utan xenon, Hur går det till när jag vill byta till xenon? Kan jag beställa komplett stålkastare med xenon och bara sätta ditt dem eller hur går det till? nån som vet? | |
|
Mitt tips är att söka. Låter trist men finns redan ganska mycket läsning... Ja det går, lagligt t.o.m om du fixar nivåreglering samt strålkastarspolare. |
|
|
Många köper ju en Xenonsats (lampor och drivdon) hos tex. Xenonkungen och tror att de fått bättre ljus! Men något som är GRYMT viktigt för att få ett bättre ljus men Xenonlampor och dessa stora ljusflöde är oxå att byta den traditionella reflektorn till en reflektor anpassad för Xenonlampor, en reflektor som kan hantera och sprida det starka ljuset. Byter du endast lampor så får du ett okontollerat och ofokuserat ljusflöde som kan upplevas som bättre men som i verkligheten är ett mycket sämre ljus när det gäller att upptäcka faror mm. Dessutom upplevs dessa installationer som enormt störande av dina medtrafikanter i form av bländning just pga. det okontrollerade ljuset som är felaktigt reflekterat av din traditionella reflektor. Finns en tråd här inne på forumet som tar upp exakt detta ämne, där visas även en film om hur farligt det kan vara. Så min slutsats är att - "det finns inga genvägar till det perfekta ljuset" :) Mvh Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.