AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.092

Vilken årsmodell av Z3 är att föredra vid köp?

Bra sida, hittade den för ett par dagar sedan!
Jag ska köpa en Z3 och tycker att den lite fetare karrosen är snyggast, ser lite grymmare ut. Jag är säker på att någon av er kan hjälpa mig vilka årsmodeller jag ska leta efter. Är M-sportchassie standard på vissa modeller eller var det tillval.

Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Kul du hittade hit och lycka till med ditt Z3 köp. Om du söker den lite"fetare" som du beskriver så är det en 2,8 du ska leta efter och då är det årsmodellerna 97-99 (april), 05 (maj) bantades baken i en facelift där även bakljus, bagagelucka mm ändrades. M-modellerna har däremot bred bak rakt igenom. M chassie är ej standard på någon modell utan var ett tillval man fick göra vid sin nybilsbeställning. M bilarna naturligtvis undantagna. Lycka till. Z3 hälsningar Kent.

Min bil 2007
Länk
Nu har jag köpte en Z3, 2,8 med M paket. Går riktigt bra och den är mycket bra skick.

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Z3kent: Det här har diskuterats förut. Faceliftmodellerna är lika breda som pre-facelift, men de är dock "lyftade" vilket ev ger illusionen att de inte är lika breda. Det faceliftade bakpartiet känns mera modernt anser jag.
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Grattis till en underbar bil Perman!
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Highway Star du har så rätt jag formullerade mig inte tillräckligt, skärmarna är bredare vilket gör att hela bilen ser bredare ut men i verkligheten är de lika breda alla 2,8:or. bra du rätta mig. Mvh Kent.

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.