AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.411

E36:a med svikande kombiinstrument

Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Hallå!

Har fått ett lite vanligt fel på e36:an nämnligen att alla mina mätare har dött utom hastighetsmätaren och tripmätaren.. Verkar även som om displayen för tripmätaren och miltalsmätaren inte är lika upplyst. Alla mätare lyser som dom ska och den spararmiltalen.

Har sökt lite på forumet men hittade aldrig när hastighetsmätaren var kass. Gissar själv på att ja måste byta hela instrumentet, men ville först ha lite tips på vad det annars skulle kunna vara innan ja bränner pengar på de.

Jag har redan kollat kabelstammen i bagaget, Säkringarna och Haft ute hela instrumentet o kollat så kablarna satt fast ordentligt.

Först började det med att mätarna bara stängdes av i nån sekund typ 1-2 gånger om dagen, Körde så typ 2 månader och nu är dom helt döda.
Det verkar som om instrumentet försöker starta för att "inspection" texten blinkar till lite då och då.

Är jättetacksam för ev. hjälp :)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
jag tror starkt på ett nytt instrument..köp ett begagnat på skroten billigast så...
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Kommer mina miltal att förbli samma? Eller de sitter i instrumentet?
Visa användare
2.660
dicka o
tror inte det blir det samma med miltalen,när du byter mätare.bmw kan vell rätta till det här verkstad kanske.någon mer som har fler tips kanske?
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Någon som har bytt sitt? Läste i nån tråd att kontakterna skulle vara skit klöddiga att få av?

ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
absolut ingen konst att byta, 2 skruvar och 3 kontaktstycken, jag klarar det utan att demontera ratten men alal lyckas inte:) på verkstan kan vi inte ställa om mätarställningar.
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Okej tack så mycket :)

Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Hallå igen. Undrar om de går att använda ett 220 kilometers instrument när de sitter ett 240 kilometers instrument i nu?
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Menade att där sitter ett 260 kilometers instrument i nu.
Visa användare
2.660
dicka o
bör nog vara samma,så det funkar korekt.alltså det du har nu...
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Var på skroten idag och kollade efter instrument, Men dom sa till mig att där fanns sex olika sorters kontakter på e36:orna så ja skulle kolla om de va rätt innan ja köpte nåt, Stämmer detta?

men mätaren kan man väl demonteran för den sitter väl i en egen dosa demonter och sätta på den nya
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Kan man säkert på nåt sätt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.