AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.286

Är Cikaflex övermålningsbar?

go
212
goldman
535ia-97
Tänker att finputsa bil på olika ställen såsom kjolkiten.
När jag satte dit kjolkiten så använde jag mig av CIKAFLEX som är en slags lim/häftmassa,är CIKAFLEX övermålningsbar???? Har letat på patronen efter den informationen men hittar inget om det!!

Bmw=Bil_Med_Wett
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du menar inte Sikaflex, alltså från Sika.

Kolla deras hemsida, finns förmodligen produktdatablad och info på den produkten. Vi säljer den i butiken men kan tyvärr inte titta på den just nu...

manneman
Den är inte övermålningsbar eftersom ämnena i den löser upp lacken som i de flesta fall är vatten baserad, du måste slipa/skrapa bort överflödet annars krackelerar/spricker den nya färgen

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
Am
569
Ambush
540i/6-94
Är Du helt säker mannemannen? Nu är ju Sikaflex en produktgrupp med många olika produkter under men vissa Sikaflex produkter är helt klart övermålningsbar. Dock kanske det finns restriktioner på vilken typ av färg man kan använda.
Kolla på Sikas produktdatabas, t.ex 521UV som man brukar använda för montering av karossdetaljer är övermålningsbar

Länk
manneman
Helt rätt såtillvida att SikaFlex är en av -SIKA- framtagen produkt och jag upptäckte detta själv vid en ombyggnation så det är det jag baserar mitt svar på....

BMW ALPINA B12 5,0 Länk
Am
569
Ambush
540i/6-94
Kan det inte varit så att lackan sprack för att det rörde sig i fogen? Precis som att för tjockt lager spackel tenderar att spricka för att det rör sig i underlaget. Ska själv nämligen lacka över några Sikaflex fogar så om påståendet att det är övermålningsbart inte stämmer så vill man ju helst veta det innan man lackar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.