|
|
|
|---|---|
|
En 320i Touring med automat . Blir det ngn skillnad gentemot en med manuell låda? Hur är det egentligen med automat. det finns visst plastkulor i den. När skall dessa bytas. Bosse | |
|
om det är samma plastkulor som vi tänker på så behöver du inte oroa dig över det, det är 540 modellerna som har problem med dom, har ej kört 320 auto men en 328 auto, och då menar jag e36, enligt min åsikt så é det skönt, MiN äLskLinG Länk |
|
| du behöver minst en 328 med automat,annars blir det för slött,under det.utav egen erfarenhet.ska du ha 320,så kör manuell... | |
|
Jag hade innan bilbyte v70 med 300 hk, provade en 320 toring automat och tyckte .....den var lite trött men jag hade ju lite tokig referens att jämföra med. Kör nu en 325 touring automat och trivs alldeles utmärkt, jag tyckte att det steget mellan 320 och 325 var ganska stort, detta var kanske inte riktigt svar på din fråga specifikt men en reflektion från min sida. Hur var det här då. |
|
|
Beror lite på vilken årsmodell vi pratar om. Från modellår 2001 kom 2.2-liters motorn med 170hk och den är avsevärt trevligare än den äldre 2.0-liters med 150hk. Den nyare motorn anser jag funkar utmärkt med automat men allting beror ju på vad man jämför med. När jag köpte min 530 så tyckte jag också att den var lite trött men då hade mina två senaste bilar haft 286hk respektive 252hk och båda med rejält högre vridmoment. I dag upplever jag 530'n som hyffsat pigg... ___ //Ulf |
|
|
Har hittat en 328i som jag skall provköra på måndag. Återkommer. Ha en trevlig helg. Bosse |
|
| Kör själv med 170hk 320iA och tycker det fungerar alldeles utmärkt. Har naturligtvis inte bilen som racerbil och skulle inte vilja byta den mot en manuell. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.