AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.017

Nu är min Z3 såld.

av
6
aviathor
Z3 3.0 -01
Det är med lite sorg i mitt hjärta som jag sålde min Z 3 Coupe 3.0 2001 igår. Köpte den 2004 och har spenderat ca: 2000 mil i den. Några reflektioner om Z 3 : Underdimiensionerade bromsar i förhållande till fartresurser. Take care our there..Bilen är en standardbil i jämförelse med bilar konstruerade för aggressiv körning typ Porche,Ferrarï e.t.c. men är ju en outstanding bil som är ekonomiskt försvarbar jämfört med mina preferenser i meningen innan. Jämför gärna ett passagerarflygplan mot ett stridsflygplan.it´s a different toy and also a different price,,,Rätt däck och tryck är A -O. Kör inte heller med för slitna framdäck.
I vardaglig körning axar den lika bra 1-3-5 som att harva genom lådan med 1-2-3-4-5. Bra vrid!!!
Ett gott drag och ljud från 150 km/h och uppåt.( Påminner om ljudet från Rolls & Royce Merlin som satt i flygplan som Spitfire , Mustang och Mosquito under tiden för Andra Världskriget.Normalt 1100 -1600 Hp. men Griffonversion gav ca: 2000 Hp. Googla gärna och lyssana på det vackraste ljud som någonsin har kommit ur en kolvmotor.)
Bilen har fungerat tekniskt utan några problem.Coupen kommer att bli en klassoker p.g.a. sin design. Det har aldrig byggts en bil som liknar Z 3 Coupe.Människor kommer alltid att tycka att den är skitful eller sexig -hur som helst lämnar den ingen oberörd, därför kommer det alltid att finnas köpare för Z 3 Coupe.Skulle inte förvånna mig om min nästa bil blir en BMW Z3 Coupe, varför inte en M, Ha en skön sommar!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.