AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.770

Er erfarenhet av hjul-spacers?

Att hitta snygga fälgar med rätt ET till en BMW 850 är inte helt lätt. Så nu har jag tvärtemot mina tidigare principer börjat fundera på att använda spacers. Så frågan till alla er forummedlemmar är: Hur är er erfarenhet av detta, har ni haft några problem i någon form?

/Fredrik
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Använder du dig av lite mindre spacers som inte breddar ut för mycket är de inga problem..
Har man för stora kan de bli risk för vibrationer.
Dom bilar ja vart tvungen att använda spacers på har jag aldrig haft nå problem med...men har ju inte haft så måna mm då.
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Har haft stora problem med spacers höger bak, inte under körning, utan efter demontering av hjulet då jag alltid har haft knäckt navring hos spacern där. Fösrta spacern fick jag på garantin. Har modellanpassade 10mm spacers från Styletech Länk. Nu enbart fram, då jag har BBS 10mm spacers bak nu & där är det inga problem nu, men dom är nog inte av aluminium heller som dom hos Styletech.

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Åker själv världens mest vibrationskänsliga fordon enligt diverse forumtrådar (E39), men har med stor framgång monterat 15mm spacers från Manton Racing på vinterfälgarna utan att åka omkull ;-)
Länk
mu
86
munken
tyvärr ingen bmw just nu
Jag har sålt upp till 30mm H&R spacers till e39 utan problem. gick från ET42 (e46) till 22. Men tar du fälgar från e39/e38 behöver du väl bara 5mm! De ska väl inte va några problem, sen så tror ja inte att du varken ser eller märker dessa mm om du kör utan!

Fast de beror ju helt på hur breda fälgar du ska ha.
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Min M5 E34 som jag hade förut vibrerade så att man höll på att studsa av vägen med dom spacers som satt på när jag köpte den. Ingen överdrift, bilen kunde verkligen nästan börja hoppa jämfota ibland... De var ganska tjocka, men kommer inte exakt ihåg bredden, 15-20 mm kanske... Blev en helt ny bil när jag satte på originalfälgar utan spacers!

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.