|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag och min kollega Micke (trucker här på forumet) tillsammans med ett par andra har bestämt oss för att anordna en liten enkel BMW-träff i Gävle. Max 25 deltagande ekipage i körningen, men alla som vill komma och titta är naturligtvis välkomna. Det kostar ingenting vare sig att köra eller att komma och titta. Först till kvarn att anmäla sig får köra, se nedan hur ni anmäler er. Anledningen till att vi begränsar deltagarantalet är att vi mest vill testa hur det här konceptet fungerar och att vi inte är så många som arrangerar det här. Planen ser ut som följer, vissa ändringar kan dock dyka upp: Från ca 08.00 - Samling hos Ha-Be Frakt AB i Gävle. 09.00 - Förarsammanträde följt av konbanekörning. Två åk per bil. Manuell tidtagning, snabbaste åket räknas. Banan blir ganska kort och "tight" för att hålla nere farten och olycksrisken, då det finns fasta föremål i närheten av banan. Cirka 11.00 - Avfärd. Roadbook delas ut till de ekipage som kört konbanan. Vi åker en trevlig sväng på huvudsakligen krokig landsväg till en restaurang en bit utanför stan. Ca 2,5 mils körning eftersom vi inte tar den kortaste vägen utan den roligaste! Vi parkerar våra fina bilar och går in. Var och en beställer in lunch och/eller fika efter eget tycke. Snabbaste tid i konbanan avslöjas och eventuellt delar vi ut något litet pris... Därefter hemfärd eller mer landsvägsåka, enskilt eller tillsammans, allt efter vad man själv känner för! Öldrickning på någon lämplig pub senare på kvällen kan också bli aktuellt om några känner för det :) Så här hittar ni till träffen: Sväng av E4:an vid trafikplats Gävle Västra och kör mot Centrum/Sjukhus. Ni kommer nu ner på Riksväg 80 och efter ett par hundra meter kommer ni fram till en rondell. I rondellen svänger ni HÖGER mot Högskolan/Teknikparken. Efter ca 500 meter svänger ni åter igen HÖGER, mellan SOS Alarm och Ericsson. Det står Bussteknik och Gävleborgs Transportservice på en skylt i korsningen. Därefter följer ni bara vägen rakt fram, där vägen tar slut börjar träffen! :) Följande gäller för att få köra i konbanan: Hjälm ska användas, liksom skor som inte kan lossna från foten (alltså inte tofflor, träskor eller liknande). Inga lösa föremål i kupén. Fönstren ska vara stängda under körning, cabrioleter ska ha taket uppe. Dessutom får alla som ska köra skriva på ett papper där man accepterar att ersätta de eventuella skador man orsakar och där man intygar att man kör på egen risk. Eventuella frågor besvaras här i tråden. Anmälan görs till: mattias.78@hotmail.com Ange namn, telefonnummer (gärna mobil) och BMW-modell. Som sagt, första 25 till kvarn får köra, men alla får komma och titta! Hjärtligt välkommna! The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... | |
|
Skit också. Jag är i Sundsvall på Gatufesten annars hade jag varit gjuten. Flåklypa |
|
|
Och är det nåt ni undrar över så skriv gärna i tråden.Detta är även ett bra tillfälle till att träffa andra bmwtokar o prata lite skit. Jag för min del ser gärna att lite äldre bumsar kommer,men alla är naturligtvis välkomna. Kanske har du lite delar som skräpar i garaget ta med detta så fixar vi en plats för det. Mvh/Micke |
|
| Har precis testat konbanan, tar ca 40 sekunder att köra med min 2002:a. Ganska tight bana som sagt, bara ettan och tvåans växel. | |
|
Anmäld!! Hoppas det finns platser kvar :) |
|
|
Jaha nu får man hålla i hatten när m3an kommer farande. Mvh/Micke |
|
Paap Reeder |
... jäklars trucker! Är i Vadstena hos nunnorna den helgen! MVH /// Paap R |
|
Micke! Hahah jaap det kan du ge dig på!! När äntligen bilen är klar då blir det inge gävleträff, jag som ville ta revanch för att man kom fyra föra året :( Det är tur att ni finns grabbar!! Om ni behöver nå hjälp så är det bara att hojta vet ni! Rickard |
|
|
Kanske jag kan komma då! Har inte ens ställt på bilen än! Rickard, har du äntligen putsat färdig?! :-))) Blogg:M3Länk |
|
|
Hoppas du kan komma Abbe! Som extra morot till dig och alla andra kan jag berätta att vi med största sannolikhet kommer att ha en motorsportfotograf på plats vid konbanekörningen! Alla som vill kommer alltså att ha möjlighet att köpa en proffstagen bild på sig själv och bilen "in action" i tex storlek 20x30 cm!!! Fotografen heter Micke Ahlander och exempel på hans bilder (Rally, Rallycross, Folkrace, Drifting osv.) kan ses på: Länk The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Abbe haha Har inte haft tid till det, och kommer inte ha tid till det heller! Men jag lovar att jag ska tvätta den innan träffen i alla fall :) Hur många anmälda är det då?? om man får vara nyfiken M.W.H Rickard |
|
|
Fotograferingen är nu slutgiltigt bekräftad! Mr Autoglym: Än så länge är vi bara sex stycken, men det är ju gott om tid kvar. Det går bra att anmäla sig ända tills torsdagen den 5:e juli. Och skulle vi inte bli så många så kanske vi hinner köra tre omgångar istället. The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Jag anmäler mig preliminärt! Blogg:M3Länk |
|
|
Noterat Abbe! Skicka gärna ett mail när du är säker. The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Kommer jag o. Men om jag ska köra har jag inte bestämt meig för. Min bil i ju inte direkt lätt om man säger så:) ///Micke |
|
|
Nej, men det är ju rätt bra med ork i den... Och diff... :) The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight... |
|
|
Nu blir det jobbigt och få ut dubbelin,skulle nog struntat i sänkningen.Länk Mvh/Micke |
|
|
Micke hahaha några gånnger fram och tillbaka med dubbelin så saken biff :))) |
|
|
Trucker: Rickard kommer med M3:an o hjälper dig släta ut de där han :) ///Micke |
|
|
Aaaahhh perfekt jag bjuder på bärs,,, Mvh/Micke |
|
|
Jag dyker upp med min dubbeli, men avstår från bankörningen. //Benny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.