|
|
|
|---|---|
|
Har en 1år gammal importerad E91 som har ca. ett år kvar på fabriksgarantin. De flesta försäkringsbolag erbjuder inte maskinskadeförsäkring på importbilar medans t.ex. LF gör det mot förhöjd självrisk. Någon som vet vet om man bör ha maskinskadeförsäkring även medans garantin gäller? Vad täcks normalt på garantin resp. försäkringen? Tack på förhand! //Magnus | |
| Så länge du har fabriksgaranti kan jag inte komma på något som maskinskadeförsäkringen ersätter som inte går på garanti. | |
| För övrigt så har Folksam maskinskadegaranti utan förhöjd självrisk på importbilar. Därav försäkrar jag med folksam för tillfället! | |
|
Tack för infon Mats. Det låter ju tryggt, alltså kan jag välja den 'billigaste' försäkringen jag hittade (Vesta) fram tills att garantin går ut nästa år och då skifta till t.ex. LF, Folksam eller någon annan med maskinskadeförsäkring. Igår när jag kollade var Folksam 2000 dyrare än LF men det kanske är annorlunda om ett år. Om det finns det någon här som haft nytta av maskinskadeförsäkringen medans fabriksgarantin gällt så får ni hemskt gärna berätta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.