AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.478

på jakt efter en 750 e38 upskatar tips och råd

Visa användare
8
Mario13
bmw 523 96
Hej!
är ute efter en 750 e38
upskatar tips och råd
vad ska man kolla inan köp
kan en del om bmw men aldrig haft en v12 inan
ärligt talat hur mct drar en 750
om ägaren har tapat bort service boken,hur kan man kolla at den var servad?

tackar för alla svar
mvh

Mario
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hej och välkommen. Begagnatguiden till vänster i menyn här kan besvara de flesta av dina frågor, där finns även en checklista i PDF format som man kan skriva ut och ta med sig när man tittar på bilar.

Vad gäller förbrukningsdata, så är det väldigt olika beroende på var och hur man kör. Men räkna med allt mellan 1.3 - 2.0 liter/mil blandad körning. 750 är snål på motorvägen men törstig i stan.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Ett hett tips är att kolla att inte tanken läcker (plåt pga att plast "läcker" ångor, säkerhet).
Det gjorde den på min annars rostfria bil. Dyr, framför allt krånglig att byta då man får demontera ej delbart avgassystem, kardanaxel mm.

Gummit ruttnar på BMW, så nya slangar/remmar/hardy-skiva mm. är ett plus.

Ja, du kan kolla vad jag gjort och håller på med på min "bilblogg".

/S
Visa användare
8
Mario13
bmw 523 96
Hej!
Och tack Mugge och Bmw 750ia,bra tips är altid välkomna!
Har läst i din blogg och du har chipat den vad fick du för efekt sen...?
mvh

Mario
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Citat från JW:
"750 bilarna brukar ge 35 Hk. till ungefär i bänken, men effekten kommer lite sent i varvtal pga. den låga kompressionen".
326+35=361

Effekten var väl inte direkt den stora sockerbiten, utan det var att få ny mjukvara och påstådda deciliter mindre bränsleförbrukning (gör en del pengar om man kör 1000 mil på en månad).

Bilen går bättre tycker jag ialla fall.

/S
Visa användare
8
Mario13
bmw 523 96
hej!
om ägaren har tapad bort service boken,hur kan man kolla om bilen var servad (service historic)...
bilen som jag pratar om är sv-såld

tackar för alla svar
mvh

Mario
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Be ägaren om info vart bilen är servad och be att få kopior från det stället den är servad via direktkontakt med post.

Annars skulle jag om jag var du leta vidare efter en mer väldokumentarad bil då de håller värdet bättre enligt min erfarenhet.

Lycka till!
Asken
Visa användare
8
Mario13
bmw 523 96
Hej Asken!
tack för dit svar,måndag ska prata med dom på bmw kanske dom kan kolla upp bilen historic
mvh

Mario
Visa användare
8
Mario13
bmw 523 96
Hej alla bmw 750 e38 ägare!
upskattar mer tips from är! ni som äger 750 e38
svaga punkter på dom!

tack på förhand

Mario
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du tittar i begagnatguiden till vänster i menyn hittar du den hjälp du söker. Om du har ett specifikt ämne, använd gärna "sök inlägg"-funktionen överst på forumet så kommer timmar av läsning fram.

Lycka till!
Asken
Det kan vara så att Mario 13 inte ser menyn till vänster. Jag har noterat att det tycks vara en del medlemmar som inte riktigt förstår vad som avses. Själv vet jag att den ska finnas där, men av någon anledning är den bara synlig när jag skriver in startsidan för autopower dvs w ww. autopower.se (får se om jag lyckades lura länkfunktionen med detta). Däremot försvinner menyn när jag är inne på forumet. Jag har testat med både IE och Firefox. Blev lite långrandig förklaring. Dags att sova. :)

Mvh
Mikael
Länk

Så! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.