|
|
|
|---|---|
|
Startade bilen igår lät lite illa just vid starten, tänkte inte mer på det o körde 2km där det var broöppning. Stängde av bilen men då var startmotorn i full gång o det hjälpte inte att ta ur nyckeln. Den hoppa igång o jag körde in på en tvärgata där den självdog. Knuffa igång bilen för o ta mig hem, då funkar inte färdmätaren, elhissarna, vindrutetorkarna endast på det snabbaste.... Vad är felet? att startmotorn är körd inser jag men varför kopplade den inte ur o vad an dessa elproblem. Vad ska jag ta mig till alla teorier välkomnas. Bilen är en M5touring -93 | |
| Låter som jordfel | |
|
Hur låter ett jordfel...? Ursäkta ironin men termen jordfel är något överreklamerad i bilsammanhang. Ett par saker kan vara orsak till problemet: Tändningslåsets kontakt, den stora runda brytaren bakom nyckeldelen. En vital och central del för det mesta av elsystemet i bilen, den slits med tiden. Kolla även efter ev. huvudsäkring i en plastbox intill batteriet. brukar ärga/spricka. Startmotorns solenoid kan kärva och hänga sig i tillslaget läge, borde höras som ett ordentligt rasslande vid/efter start. Inte så vanligt men då bör man nog inte köra vidare osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.