AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.016

Vad bör jag tänka på vid köp av beg. 120i?

Goddagens,

Jag är på väg att ge mig in i bilköparsvängen för första gången. Från början kikade jag på en ny 120i 5d. Tyvärr verkar det vara 10-12v leveranstid på dem, och jag vill helst ha bilen nu under sommaren.

Därför har jag börjat kolla på begagnade 120i, främst årsmodell 06-07. Jag vill åt "3-års fri service" och 2 års garanti då jag inte är någon hejjare på bilar själv.

Vad bör jag tänka på när jag köper beg. BMW av en icke BMW-handlare? Jag vet att man kan M-testa bilen t.ex., finns det något annat liknande man kan göra för att se till att man inte köper grisen i säcken? Det handlar alltså om att köpa från en bilhandlare, bara inte en som koncentrerar sig på BMW.

Tacksam för all hjälp/tips!
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Om du nu skulle köpa en 120i 06-07 så behöver du inte oroa dig, eftersom att du fortfarande har garanti. Om det uppstår problem med bilen under garantitiden så är det bara att lämna in den på din närmsta BMW verkstad.

Dock så gäller inte friservice på en importerad bil, men garantierna skall vara de samma.

MVH/Per
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Mätarfusk och serviceboksfiffel är väl det du ska kolla, det gäller ÄVEN svensksålda bilar.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.