|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har funderingar på att åka ner till tyskland och hämta hem en 330ci-01. Har tittat på en bil med följande utrustning. Mil: 5 550 manuell ABS-bromsar, Airbag förare, Airbag passagerare, Antispinn, Centrallås, Dimljus, Elfönsterhissar, Eljusterade säten, ESP, Färddator, Garanti, Klimatanläggning, Larm, Luftkonditionering, Läderklädsel, Lättmetallfälgar, Navigationssystem, Park Distance Control, Servostyrning, Sidoairbags, Startspärr, Stereo/CD, Sätesvärmare, Xenon-lampor, Sportavgas, M-paket II, Sportstolar, mm mm Dom begär 195k. Är detta ett bra pris? Vad hamnar kostnaden på ungefär att plocka hem en bil från tyskland?? Tacksam för svar. Mvh Rikard | |
|
Kostnader som tillkommer för bilhämtning: Resa till flygplats Flyg Tåg/buss/taxi i Tyskland Eventuellt hotell Administration i Tyskland (inkl. försäkring) Färd hem (bensin + färja + bro) Registreringsbesiktning i Sverige Någon precison är svårt att ange. Eftersom färdväg/-medel påverkar, men du kan räkna med 10000:-. Till detta kommer troligen köp av åtminstone vinterdäck så priset (+ utrustningen, historiken, skicket) måste vara en bit bättre än i Sverige för att det ska vara meningsfullt. Mvh Mikael |
|
|
195' !!?!??! Minst 25'...nej 30' för mycket... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Mikael: Tack för snabbt svar. Tänkte åka med en polare ner så det blir färja mellan danmark och tyskland. Så då tillkommer ju avgift för bron + resan med färjan. KOmmer sova i bilen om det behöbs =).Tänkte mer på priset att regbesikta och allt sånt. Mvh Rikard |
|
|
Kan ju tillägga att den är en bilfirma som säljer bilen! Ufo: Tyckte också det lät mkt. Så runt 170k är ett bra pris? |
|
|
Kolla runt vad de kostar i Sverige först...det finns bilar för allt mellan 140-200'... Ok att den bilen du hittat har låga mil (mycket ovanligt, måste naturligtvis kollas extra noga), men det spelar mindre roll i sammhanget, bilen är ändå minst 6 år gammal. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
En snabb sökning på Bytbil efter 01-02 ger följande resultat: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Tröttnat på Z4'an? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Tyvärr var det några år sedan jag hämtade en bil, men jag hittade några gamla uppgifter i en Excelfil: 250 euro påställning i Tyskland 2500 kr besiktning i Sverige 1500 kr skrotning i Sverige Till detta kommer försäkringen hem till Sverige Jag rekommenderar endast köp av auktoriserade återförsäljare och att du inte köper en bil utan Europlusgaranti. De borde vara villiga att erbjuda den eftersom de vet att du aldrig kommer tillbaka (med mindre att inte bilen havererar i närheten av dem). Mvh Mikael |
|
|
Ufo: har kikat kollat runt rätt mkt på blocket och bytbil. Det finns fina 330 med bra utrustnig under 200k. Men så fort det kommer på m-paket, sportstolar navi mm så sticker det iväg i pris. M-paket och sportstolar är ett krav för min del. Navin är mest ett plus. Ska dra iväg ett mail till honom senare ikväll och kolla hur många ägare och höra med honom hur det är med service och om serviceboken är fullstämplad. Sen får man ju givitvis kolla front, pedaler, säten mm för att få en uppfattning om den kan vara skruvad. Har absolut inte tröttnat på z4. Jävligt rolig bil. Men det är ju aldrig fel att ha 2 BMW. ;) Mvh Rikard |
|
|
Mikael: Kanon, tack för svar. Vad egentligen innebär Europlusgaranti? Mvh Rikard |
|
|
En försäkring mot skador som kan uppkomma på elektronik, motor och växellåda. Iom att det är en lågmilare tror jag att den täcker 100% av material- och arbetskostnader. Dock ej slitdelar. Mer tyskspråkig information här (om länken fungerar) Länk Vid lokalt köp är det ju enkelt att köra tillbaka och be dem åtgärde felet, vid internationellt köp är det svårare. Därför är det oerhört tryggt att få med denna och jag har själv utnyttjat den och sparat många tusenlappar. Spännrulle med tillbehör och fönsterhissar är inte helt gratis. Mvh Mikael |
|
|
köp en i sverige för det priset? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.