|
|
|
|---|---|
|
...inte med hjälp av insplanet i alla fall. Blir irriterad av vilseledande marknadsföring, och lögner i allmänhet. "Hjälper dig hitta de billigaste försäkringarna helt gratis" säger de. Hmm. Jag ringde dem och det var inte förrän på slutet av samtalet jag frågade specifikt om de söker bland alla försäkringsbolag som de sade hur det ligger till: De söker bara bland ett antal mindre försäkringsbolag, alltså inte de stora som folksam, if, länsförsäkringar osv. Jag hittade min trafikförsäkring som var 300kr billigare än deras bästa förslag genom att ringa igenom listan på trafikförsäkringsförbundets hemsida. Länk Med tanke på att insplanet gör reklam på denna hemsidan så kanske det här är en nagel i ögat på dem men jag säger bara sanningen. Stick to it! | |
|
Insplanet har väl aldrig sagt att de kolla alla bolag? Det de går ut med är att de söker efter billigaste alternativet bland de bolag de har avtal med. Om de inte tar betalt från dig så måste de ju ta betalt av bolagen, eftersom Insplanet är ett vinstdrivande företag (som dessutom har personalkostnader som behöver tjänas in innan det kan talas om ngn vinst). Vissa bolag kanske inte vill betala för att vara med hos Insplanet. Jag har själv inga goda erfarenheter av företaget i fråga, men de erbjuder sig att försöka hitta en billigare försäkring till dig, ibland lyckas de och ibland lyckas de inte. Gör de det dessutom gratis så får man vara lite tacksam och inte klaga på att de inte gör ett tillräckligt bra jobb. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Jag har genom insplanet fått billigaste försäkringen varje gång jag köpt ny bil, dock har jag för säkerhetsskull också kollat med dom stora bolagen efter jag pratat med insplanet Kollar man på deras hemsida så står det ganska tydligt vilka bolag dom har avtal med Kan tänkas att deras marknadsföring är lite vilseledande när dom säger att vi hjälper dig hitta billigaste försäkringen Men den är ju inte mer vilseledande än vilket företag som helst, tex köp bil för 3.95% ränta när det i det finstilta bara står att det gäller första året, eller elgiganten som säger sig vara billigast på elektronik, och sedan i det finstilta står det att man inte får gämföra med nätbutiker |
|
|
Visst hittade dom billigare försäkring åt mig, men mina valda förutsättningar som miltalet per år blev alltid fel. Jag skall ha fria mil, men det blev alltid lägre i offerterna, och då blir det billigt förståss. Sen hade jag visst tecknat med ett bolag utan att jag förstått det och det var inte lätt att få tag på ansvarig säljare på Insplanet för att få det annullerat. Motsträvigt gick han med på det. Häromdagen damp det ner inbetalningskort från det nya försäkringsbolaget, så inte blev det annullerat heller. Jag ordnade mycket billigare själv hos originalförsäkringar. |
|
|
Lite lustigt. När jag använde Insplanet för ett par år sedan så fick jag ett pris hos Tennant som det billigaste alternativet från Insplanet. När jag gick in på Tennants hemsida och knappade in mitt regnummer och samma variabler som jag skickade till Insplanet så fick jag ett lägre pris. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Mugge: Bara för att andra företag gör likadant är det väl inte ok för det? Jag tittade på deras hemsida innan jag ringde dem och det framgår inte tydligt att de bara söker på ett fåtal aktörer. Det framgår inte heller av deras affärsidé. Det är bara om man tittar under "försäkringsbolag" i menyn man själv får dra slutsatsen att de gör en långt ifrån komplett sökning. Jag påstår inte att de gör ett dåligt job, bara att det är ganska lätt att tro fel om dem. Med tanke på deras affärsidé så vinner de på att man tror att de söker igenom alla bolag som finns, så där gör de ett ganska bra jobb. Visst, deras specifika tjänst är gratis, men i slutändan kan den kosta dig mer pengar än om du söker själv. Kanske gratis med andra ord. Oavsett hur deras affärside ser ut så höll jag som konsument på att bli vilseledd och det var det mitt inlägg handlade om. Jag ville berätta det för att vara vänlig mot andra som letar försäkring. |
|
|
J.dredd, mugge, Dem tar betalt från dig också om det är så att man köper en försäkring genom insplanet, ex J.dreeds pris på tennant billigare vid direkt kontakt med tennant! Men ändå är det bättre att ringa insplanet och få pris på kanske 5 bolag än att bara ringa ett och ta försäkringen där. Mpower |
|
|
Rishögen. Det finns ett uttryck som heter själv är bäste dräng, betyder kort och gott, vill man ha något gjort ordentligt så får man göra det själv. Det gäller allt från att leta försäkringar, till att skruva med bilen. Det blir alltid bäst resultat om du gör det själv eftersom ingen annan kommer att bry sig om din situation och dina behov lika mycket som du själv. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hade tydligen gjort någon sökning på deras sida nångång och reggat mitt tele nr. Efter sisådär 3 månader ringer dem och har ett erbjudande angående en försäkring jag var intresserad av. Bilen var redan inhandlad för länge sen, hade en försäkringspremie på 8000 kr per år eller nått sånt, efter en stunds talande ger säljaren mig ett erbjudande på 15400 kr. Jag frågar om det var det bästa han hade och komma med, och det var det varpå jag meddelade honom att jag har redan en försäkring som kostar mig 8000 kr via ett tyskt försäkringsbolag och han trodde väl knappt sina öron.. Hmm.. Han la på ganska snabbt där. Insplant = bullshit. |
|
|
MD: Tyskt låter intressant, hur ordnar man det? Mpower |
|
| Ja det där lät verkligen intressant MD. Har du några detaljer om tyska försäkringar? | |
| Jag tog kontakt med insplanet för att få pris på en helförsäkring på en 525D-02. Priset jag fick från dem var 9100kr/år, tyckte det kändes rätt så saftigt. Kollade själv vidare med andra bolag, de som var klart billigast var länsförsäkringar 6500kr/år. Ett ytterligare bevis på att det finns stora slantar att tjäna om man lägger ned lite arbete med att kolla själv. Det finns sällan några genvägar.... | |
|
För er som inte har testat ring Vesta och kolla premie med dom. Har varit billigast på alla mina och kompisars bilar. Dom har bra villkor och hygliga självrisker som man kan justera lite själv. |
|
|
Även moderna försäkringar är billiga, men de försäkrar inte högriskbilar eller förare. Dvs högprestanda bil eller nytaget körkort så är det ingen ide att höra av sig. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Är inte BMW eget försäkringsbolag, Orginalförsäkring hyfsade premiemässigt? Kollade en 335i -07 skiljde drygt 500:- till Orginalförsäkringars fördel gentemot Länsförsäkringar. Vesta kan alltså vara billigare? Tony En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!! |
|
| Jag kom ner 12000kr i pris på min m3a hos vesta om man kollar mot dom "stora" bolagen. Så Vesta ska man testa! | |
|
BMW Originalförsäkring = IF = Inte billigast! Moderna Försäkringar är samma bolag som ligger bakom Bilsport&MC, dom var billigast för mig! Håller med om att Insplanet inte hittar billigast! Min bil: Länk |
|
| Jag ringde runt själv och Vesta var klart billigast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.