AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.442

Hur ser man skillnad på motor i m3 3,0 och 3,2 ?

tjenare. ska åka och kolla på en m3 cab 3,2. men tänkte höra med er om man kan se någon skillnad på 3,0 och 3,2 motorerna har provat att söka men hittade inget. hur bra går en m3 3,2 cab ? polaren har en 3,0 coupe och den tyckte jag gick riktigt bra. 3,2 cabben går ju enligt bmw bättre men känner man skillnaden i verkliheten ? är orolig för att man får ett ex som är slutkört och går som en påse nötter. de är ju bla motorn man betalar för i en m3. mycket tacksam för svar /v.r
Visa användare
52
BobbyBuster
318i -92
M3 -95
Kolla på vanosen. Kamaxelgivarna sitter på olika ställen på 3.0 & 3.2.

Så här ser det ut på 3.0
Länk

Och så här på 3.2
Länk

Jag tycker att 3.0 har mer känbart efterdrag än vad 3.2 har. 3.2har mer jämt drag.
okey så det är alltså ingen svart kabel med kontakt på 3,2an ?
Visa användare
95
M3 Danne
525IM-05
Du har åxå en "ram" runt där de står bmw m power på motorn på 3,2....det finns inte på 3.0.........

*BMW* Be My Wife
vilken "ram" menar du ? kan du visa på en bild ? mvh/v.r
Bmw4real: Det ser du om du tittar noga på bilderna som Bobbybuster länkade till. Precis som M3 Danne säger så är det en "ram" runt texten "BMW M Power" på ventilkåpan på 3.2. Men inte på 3.0.
okey. idag bär det iväg för att kika.. hoppas den går så bra som jag förväntar mig. mvh/v.r
Lycka till, men är det inte bättre att kika på en 3.2 sedan eller coupé? Tänkte eftersom dom är ju snabbare än cabben.
jo men enligt modellguiden skiljer det ju bara 1 hundradel 0-100km/h. coupe= 5,5 cab=5,6 . inte specielt stor skillnad enligt mig. jag ska använda den som sommarbil och kommer inte köra på bana. så en cab känns som en rolig glidarbil. + att den går bra.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
tiondel, menar du. tiondel.
haha oj.. ja blev lite fel. :D men åndå det är inte mycket. kan säga att nu är jag lycklig ägare till en m3 cab ;)
Då får man lov att gratinera! =D
Visa användare
95
M3 Danne
525IM-05
gratulerar..."bugar" grattis till många roliga mil!!

*BMW* Be My Wife
tack så mkt :D
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Grattis! Saknar min -97:a varje dag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.