AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.335

hur få loss mittkonsolen på e34?

sc
637
schumi
e30 318is -90
det är stopp i mitt kupeluftsystem på min e34. jag måste öppna upp hela luftsystemet. för att komma åt tror jag att jag måste ta bort mittkonsolen. hur lyckas jag med detta? jag har hittat två skruvar på varje sida av mittkonsolen som jag tagit bort men den sitter fortfarande fast som satan. hur får jag loss den?
jag måste väl ta bort mittkonsolen för att kunna komma åt värmepaketet samt utrymmet mellan värmepaketet och utgångarna på luftsystemet in till kupén?
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag tror att det kan va stopp i del 1 på bilden i länken nedan.

Länk

det är väl in i denna del som luften kommer först efter att luften har passerat kupéfiltret samt värmepaketet?
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har du kollat så värmeventilerna fungerar som dom ska?

//Roffa
sc
637
schumi
e30 318is -90
var är värmeventilerna för något och var hittar jag dom?
Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
Kommer det ingen luft så är det inte fel på värmeventilerna, de reglerar bara temperaturen på luften.
Kolla så att microfiltret inte är igensatt om du har ett sådant, finns mektips här på autopower Länk.
sc
637
schumi
e30 318is -90
filtret har jag redan kollat. där det skulle sitta ett filter på min fanns det inget filter. det låg bara en jävla massa löv, skit och två döda möss där. jag rensade bort allt det men det hjälpte inte. antagligen är det som så att min har körts utan filter länge så att det har kommit in en massa skit i värmepaketet och vidare vilket har täppt till systemet.

ok då glömmer vi värmeventilerna.

jag var ute och försökte nu i morse igen och jag får fan inte isär grejerna.
jag försökte montera bort den bakre delen på mittkonsolen först. den vid handbromsen men jag får inte ens bort den. vet att den sitter med en skruv i fram kan och två där bak typ under askkoppen/tomlåda. dom två där bak går inte att få bort dock för jag fattar inte hur man ska kunna komma åt dom.

när jag skulle ta isär mittkonsolen på min gamla bmw, en e21 323, slutade det med att jag tog fram en såg och en kofot och hade sönder allt. blev fan vansinnig för man kan typ inte få loss en enda grej utan krångel. hjälp mig nu så att denna bmw överlever :-)
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
börja med att ta bort den baker delen, sitter i 2skruv längst bak, bakom askkoppen (måste ha typ spärrskaft med bits för att på loss skruvarna) sedan sitter de 1 skruv under handbromsdamasken.

Den främre delen sitter det 2skruv som du ser när du lossat den bakre delen samt 1på var sida nere vid golvet i framkant och 4under plast locken vid stereosargen.
sc
637
schumi
e30 318is -90
hall112... för att få loss skruvarna längst bak på den bakre delen. måste jag slita loss askkoppen då eller ska jag bända upp hela konsolen men våld för att kunna komma åt underifrån?

jag fattar inte riktigt var de fyra skruvarna under plastlocken vid stereosargen sitter. ska jag slita ut stereon, eller kommer jag åt dom på något annat sätt?
Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
Kolla Länk första bilden för skruvarna vid stereosargen
sc
637
schumi
e30 318is -90
nu har jag lyckats få isär allt så nu ligger mittkonsolen totalt isärplockad. dock blev jag förvånad för när jag fått bort allt så var där bara värmepaketet.
jag trodde att det skulle kunna finnas en massa plaströr där som det kan vara stopp i. så som det är nu så:
*fungerar min fläkt
*det är helt fritt framför värmepaketet
*det är helt fritt efter värmepaketet

det måste alltså vara stopp i värmepaketet.
finns det bara ett värmepaket eller är det två så att det kan finnas saker emellan där det kan vara stopp?
om det nu bara är ett värmepaket så är det alltså stopp i värmepaketet. hur kan det vara det? kan det vara det att dom kört min bil utan ett microfilter så att det hela tiden kommit in smuts i värmepaketet och detta har täppt till värmepaketet? hur får jag isåfall bort all denna smuts? måste jag montera bort allt eller kan jag bara spraya på avfettning och sen köra tryckluft rakt på från båda hållen?
P_
101
P_we
bmw 530i -89
men köp en haynes rep bok. där står allt med bilder också. annars är de som dom andra skrivit. det är inte alls svårt.
P_
101
P_we
bmw 530i -89
oj du hade redan fixat de såg ja:P bra bra. trötta ögon haha.
FredricF
Dum fråga: Har du bytt filtret?
/Fredric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.