|
|
|
|---|---|
|
hej, undrar lite om bensinpumpen som sitter i tanken. Hur långt kan hålla den (mil)? Är det vanligt att den går ju sönder? Min bil har gått 18000mil -99 E39. Undrar om man skulle byta ut den, Är det enkelt/svårt? Har bytt nyss bensinfiltret... Eftersom ska resa nu på semester till Italien så tänkte att det är kanske lika bra byta bensinpumpen(Kostar på Mekonomen 1200kr tycker att det är bra pris) Någon som vet om detta. tack mvh sutko | |
| jag vet bara att jag själv har en i reserv ,som ligger i reserhjulet ett begagnat i fall att det händer på resans gång+ ett extra relä.alldrig fel som sakt,o lite i reserv om man ska åka långt som du... | |
| Tror inte bmw orginal kostar många slantar mer.. kan vara värt dom pengarna för att få en "riktig" fast e kanske bara jag som e orginal gay ;)... har fått höra iaf att en frisk (ny) pump ska ha 3ohm mellan dom två grova stiften på tankarmaturen.. min va på 0.8 så jag bytte.. btw så är dom jäkligt känsliga för att gå tomma i tanken... | |
|
Hej, Vill tillägga att e39an har två pumpar. En huvudpump och en pump som pumpar bensinen internt i tanken (över kardan). Lägger denna av så får du soppatorsk med ca 25 liter kvar i tanken. //Håkan |
|
| Det kan väl inte vara vanligt att en soppapump lägger av el? Hur länge ska en sån hålla? Brukar väl låta en del i dom innan de ger upp oxå. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja, det händer då och då på långmilade(eller mätarskruvade vid 13000 mil :DD ), men även kablaget vid anslutningen brukar kunna ge sig och ge glappkontakt, samt reläet kan även ge upp. (Då lånar men reläet bredvid som är till bakrutevärmen som nödläsning test. reläcentrlen ovan batteri) På senare årsmodell är reläet flyttat till bakom handsfacket. Min 540 har nästan rullat 18.000 mil, så jag går själv och fundrar lite på hur länge dom håller ? ny pierburg kostar 1000 spänn på mekonomen, lurar på om man ska ha en ligga i bilen, för det är ju oftast pumpbrist det hänger på än att få en verkstad att byta den/eller själv om man är på resande fot. När pumpen till MB190 började ge så gav reläet upp först, pumpen stannade ibland, tillika bilen, men det gick att starts den igen och pumpen lät inte trevligt. Repade/modifierade reläet först och böt till ny pump veckan därpå. 23000 mil ca. ///MVH Hasso Länk |
|
hej, vet ni kanske hur ska man komma åt pumpen/kontakten?...under baksätten eller?..fick höra att det finns två st. såna bensinpump..sitter dom bägge två i tanken????... mvh sutko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.