|
|
|
|---|---|
|
Ser ju väldigt enkelt ut med en övre och nedre bult att lossa. Ska hjulen vara hängande fritt i luften eller ska hjulen stå på fast underlag? kommer det stagen håller ihop flyga isär så att jag behöver pressa ihop? eller är det bara o peta in de nya och skruva åt? tacksam för hjälp | |
|
Så här gör man på E34, så gott som säker på att det är samma sak på E39. lyft framvagnen, så hjulen hänger fritt. lossa på muttrarna, och dra ut staget som kan sitta fast ibland. montera dit det nya staget och spänn åt. Hissa ner bilen. Krängningshämmaren går att flytta på för hand när hjulen hänger fritt. __ Bilblogg: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är enkelt bara att skruva. ///MVH Hasso Länk |
| tack, hoppas jag hinner byta imorrn. | |
| de där bultarna hade klistrat fast sig om man så säger.. blir bilmeken som får styra upp det. | |
| Har du en vinkelslip så kan du ju alltid kapa bort muttrarna eftersom det är låsmuttrar som ändå inte ska återanvändas. Det är mycket smidigare att komma åt om Du plockar bort hjulet först | |
| Tjena... Jag bytte krängningshämmarstagen idag. Inga problem... lite 5-56, spärrskaft och en 16-nyckel så är du hemma. Resultatet blev nu en helt ljudlös framvagn. Wunderbar! | |
| Bytte vänster fram i går igen det höll lite över 2 år. Skönt att de inte är så dyra. | |
| Vad får man för symptom med dåliga stabilisatorstag? Kan vara bra att veta om man nån gång känner att något är tokigt i framvagnen. | |
| Klonkar från framvagnen när Du kör över ojämnheter. | |
| Ok, tackar för det! | |
|
Om ljudet är av mera knarrande karraktär, vad kan det vara då? |
|
|
Ja de kan knarra under lite belastning. Bak kan det vara en detalj (balljoint, fint på engelska)som sitter på bärarmen. Gnisslar något makalöst, mitt nästa projekt. E39 är fina bilar, men att vara kompis med vertygslådan är inte fel. //Håkan |
|
|
Om ljudet är av mera metalliskt karaktär, vad kan det vara då? |
|
|
fick stagen bytta idag. höger var frisk vänster var det påväg att bli lite glapp. satt som fan sa bilmeken, verkar saker alltid göra på mina bilar :) klonkandet tyvärr kvar. |
|
|
Har problem med att det som klingar/skallrar då jag kör över ojämnheter, testade även att sparka lite på däcket så låter det igen. Tror det är broms skölden, men när jag hade lös hjulet en sväng så bröt jag lite i den, men den satt inte löst eller så. Vad kan det vara? Grymt irriterande... ImP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.