|
|
|
|---|---|
|
Styrningen har blivit hårdare i låg fart. Den är fortfarande lättstryrd men inte alls som den ska vara, det tvärar och tar emot lite, särkilt i krypfart. I högre fart känns den mer normal. Vad kan vara fel? Det är en 750i. När bilen köptes för tio år sedan kunde man styra med ett finger. | |
| inget läkage i servoslangarna?påfyllning kanske behövs,servon kanske är på väg o ge upp?... | |
|
Kan ju vara så att servotronicen tappat hastighetssignalen, eller att den gåt in i felsäkert läge på grund av någonting... Läge att besöka verkstad för felavläsning kanske? /Mats J |
|
|
Det går inte att göra DIS på servotronicen. Förmodligen håller den lilla magnetventilen att bli igensatt om det har kommit krypandes... |
|
|
Iwarsson, har du fått din servotronic att funka? /Mats J |
|
|
Mats: Nej. har inte micklat med den än. Men det blir bromsbombsbyte nästa vecka och då ska den igång när man ändå är där och rotar. Har du några tips Mats? |
|
|
Min funkar ju så jag har inte läst in mig på detta (ännu). Man borde väl kunna tvångsköra servotronicen genom att lägga på spänning direkt på den där ventilen, och se om man då får full servoverkan. För tillfället är 750:in avställd och jag kör fruns avlagda Saab 9000T, Tanken är att jag skall kunna plocka isär spjällmotorerna och se om jag kan få lite snabbare gassvar om dom renoveras. Dessutom lacka huv och sidokjolar och montera. Men det blir väl inte förrän på semestern så bilen får väl stå drygt en månad till. Skall bygga carport också... /Mats J |
|
|
Vanlig feil: Länk Länk For og se om feilen er i boxen, kan du ta bort boxen og pluge den gula og svarte plugen sammen. Da vil du få max servo hele tiden. |
|
|
Bra tips okt.no! Var ute och drog och slet nu men fick inte isär det.... Hur får man loss grejerna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.