|
|
|
|---|---|
| någon som vet nån som renoverar automatlådor till skapliga priser? | |
|
Skall finnas en i västervik som är duktig. Jag kan fråga runt lite ikväll o se vad han heter om det är intressant. Vet att en hel del firmor här i Linköping skickar ner sina lådor till honom. //stefan |
|
FredricF |
Strax norr om stockholm finns en "Charlie" som skall vara bra. Länk /Fredric |
|
Han i Västervik heter Björn och firman heter Tjust Automatservice. //Stefan |
|
| nån som vet vad nån av dem tar för att renovera en låda ungefär? (förstår att det kan spela roll på vad dem ska göra med den) | |
|
Vad har du för problem med din låda??? |
|
| från börja funkade den kanon när den var kall, sen när den vart varm hade den en tendens till att slå i dem lägre växlarna och missade när man gjorde en kickdown ibland. men nu har den blivit sämre och den slirar nästan hela tiden. brukar låsa sig i en växel sen står det nått liknade som trains fail program på displayen. baken funkar inte alls längre den heller. | |
|
Fixa en begagnad låda på skroten. |
|
| det hade jag nästan tänkt också, men skulle vilja veta vad man får ge för en renovering. kanske inget som skiljer mellan en renovering och beg. sen vet man ju aldrig vad man får för nått frön skroten om man köper en beg. | |
FredricF |
Giertz: Det är inte säkert att en begagnad låda blir billigare. Till en 540 E34 går en sån på 7-10 tusen beroende på miltal och så och att byta lådan är INTE billigt (minst 5 tusen) om man inte gör det själv förståss. (brasklapp: Detta är siffor jag fått när jag frågade runt i våras och inte pengar jag verkligen betalat). Att "bara" byta ventilpaketet kostar mindre än en låda på skroten så om det är det som är fel så är skroten en dålig affär. Sedan får man ju en begagnad låda på skroten så man vet alldrig... /Fredric |
| ingen som har några bra förslag på nå till? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.