AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.115

har jag larm och kan jag låsa bilen med fjärrkontroll?

Hej

När jag låser min 325 cabrio och vrider nyckeln 90grader så blinkar alla blinkers precis som om bilen skulle larma på. Jag har ingen fjärr till bilen men min fråga är då. Hur kan jag kontrollera om jag har larm och går det att köpa en fjärr så att man kan låsa/låsa upp via fjärren.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Öppna huven och håll inne huvbrytaren, låt någon låsa dörren och släpp sedan huvbrytaren så lär du höra om du har larm eller ej.
Om larm o låsfunktion går att fjärrstyra, är väl beroende på vilket larm som är monterat, Original eller eftermarknadslarm.
Vanligt är ju fjärrmanövrerade centrallås men utan larm, speciellt på importbilar. En mottagare måste ju dit, samt nycklar för 1200 spänn styck, låter som en dyr historia.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tillägg: Glöm inte att inte släppa upp brytaren på en gång. Utan håll den inne ett tag. Brukar ta en stund (typ 5-30 sek) innan larmet aktiveras. Så släpper du upp knappen på en gång kasnke inte larnmet går, även om du har ett larm så att säga.

*BAWORAK*
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Om det är en e46 så blinkar det i den röda plasten under backspegeln om Du har larm.

Om Du har en e36 så blinkar det i den röda plastbiten som sitter granne med cabknappen framför växelspaken om Du har larm.

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.