|
|
|
|---|---|
|
Hej har sök runt men inte hittat något direkt komplet om just e39 540. Vad är viktigt att tänka på vid köp av just 540. Den jag funderar på är en import från Tyskland en 00 med 6 växlad manuellåda. Jag tittade i modelguiden men det fanns ju inte här i sverige i alla fall på 00:orna bara 540ia. Alla tipps är välkommna. | |
|
Det du ska kolla upp väldigt noga är just miltalet! Försök följa upp historiken och kolla med BMW om några garantireparationer är gjorda i Tyskland, då dokumenteras mätarställning och på så vis kan man få ett hum om hur mycket den rullat per år. Sen är det ju oljepumpsbultarna, om dom är kollade/åtgärdade. Det råder ju delade meningar om detta gäller även E39, men jag hade lösa bultar på min som var en 96:a. (E39) Kylsystemet. Kylare, vattenpump, expansionskärl, diverse slangar ska kollas extra noga om inte dessa är bytta. Förr eller senare kommer dom att behöva bytas! Brukar i regel komma vid ca 15000 mil. Lyssna efter missljud i vanosenheten. Brukar skrammla litet (skönhetsfel enl bmw), men ska ej låta som en diesel!! Sen är det det allmänna skicket, välfylld servicebok, omlackad, krockad osv. Förövrigt är det en väldigt välbyggd bil som, om den är välskött, klarar väldigt många mil!! Lycka till! Mvh |
|
|
kan kosta en del om man har lite otur, va tvungen att slänga ut ca 8000kr på 1mån... Lmm, kamgivare, vevgivare, soppapump, insugsmembran, inställningselement till lyktor, mm.mm det plockar på fort. kylare, vattenpump va redan bytt av tidigare ägare. |
|
|
det är den här bilen jag funderar på Länk Han är intreserad av att att byta mot min 328 för han vill ha en mindre bil med automat. vad tror ni. lite synpunkter skulle sitta fint. vad ska man lägga i mellan? bytta en bil som har gått 11500mil sv-såld mot en import som gått 18500mil. vad tror ni. lite snabba svar skulle upp skattas. mvh ANDREAS |
|
| Blir inte förvånad om huven är omlackad om den inte har ett stenskott och gått så långt? Min är omlackad och rullat 15900. | |
|
Har du läst begagnatguiden för E39? __ Bilblogg: Länk |
|
| Ja jag har läst begguiden.. sen en rolig sak är att jag har själv tagit reda på att bilen gått 18500 mil via bes-protokolena och den senaste är från 06-11-23 och då hadde bilen gått 18480 och det är nästan ett halv år sen. men nu till saken att när jag pratade med honom på telefon säger han att bilen har gått ca 17300 tror han för det är frugan som kör den bilen. hmm tog aldrig upp det med honom att jag tittat bes-protokolen. jag ska ändå åka och titta på bilen i morgon för jag har vägarna för bi när jag kör tjejen till landväter. så står bilen på 17300 så ska det bli roligt att se hans min för han försäkrade att det inte var någon skruvad skit bil | |
|
Har den gått 18500mil? Och inte ca 17XXX mil som säljaren anger i annonsen? Jag skulle kolla den väldigt väldigt noga. Kolla bromsarna, bussningarna, rost, servicebok etc etc. Denna bil kan lätt kosta dig 150 om du behöver göra massa investeringar. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| Japp bilen har gått 18480mil enligt bes-protokolet från 2006-11. | |
|
Bara o slå till, klart bilen har märken som har rulla så mycket i trafik. Men det skulle inte förvåna mig om du är den första som tittar på den. 540 har blivit sjukt billiga med tanke på vilken fin bil det är. Dock så tycker jag det är i högsta laget för denna. Jag har själv märkt vilket svalt, eller rättare sagt iskallt intresse det är att köpa 540. Lycka till. //Stefan |
|
|
Ja jag får åka förbi och titta på den i morgon och se hur den ser ut plus det här med milen. Jag är sugen på en 540 eller rättare sakt en v8:) så om det finns någon som är sugen på en fin 328 och har en 540 så kan ni ju skicka ett pm. mvh Andreas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är bilen fräsch o fin så är priset helt OK tycker jag känns billigt faktiskt, men den måste var omlackad, för en bil med 18.000 mil utan stenskott finns inte, speciellt inte en importbil. 6vx 540 är ju en udda bil, som det är begränsat utbud på. Tyvärr så har du ingen touring och din är lite för old annars kunde intresse för byte finnas. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.