AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
727

Till vad är denna givare till?

go
212
goldman
535ia-97
Tog loss hela fronten på e39:an.Jag hade tagit bort fronten så upptäckte jag en slags givare som hängde löst.
Placeringen är på högersida av bilen,vänster sida när du står framför bilen.
Det sitter 2 st plaströrsliknande för avkylningsluften på varje sida,en för motorn och en för avkylning av bromsar och i den ventilationsröret för bromsarna hängde det en slags givare på en avbruten plastbit,har försökt placera den utan att lyckas.
Jag tror att det är till för airbagsystemet men är absolut INTE säker så är det någon med kunskap om vad det är till för så är jag TACKSAM!!!!

Bmw=Bil_Med_Wett
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag hänger inte riktigt med i din beskrivning här måste jag erkänna.

Men det råkar inte vara sensorn som färddatorn använder för att mäta temperaturen på ytterluften som du har hittat?

__
Bilblogg:
Länk
go
212
goldman
535ia-97
Okej Mugge!
Man står framför bilen,frontspoilern/stötfångaren är borttagen,så ser man i mitten motorfläkten ...titta sen längst ut mot vänster där dimljuset satt...flytta blicken ca 5cm från dimljuspositionen mot höger,där....där är det dels ett genomgående fyrkantigt "plaströr"...man ser däcket...i detta rör hängde en givare/sensor...den leder luften så att bromsarna får extra kyl-luft...precis brevid denna rör finns ett precis likadan "rör" ..den leder upp till motorutrymmet ...var det lättare denna gång :)
Tack iallafall :)

Bmw=Bil_Med_Wett
Jo de är bilens ute temp givare som du har där.
go
212
goldman
535ia-97
Dragan_77
Helt säkert?
Då är vi 2 om att tro det!
Tack!!!!!!!

Bmw=Bil_Med_Wett
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.