|
|
|
|---|---|
|
Den gamla vanliga frågan, finns säkert svar på forumet men trådarna om fälgar är i det närmaste oändliga... Funderar på ett par fälgar: 8,5*18tum med ET 38. Bak är det väl lugnt men kommer det funka fram, eller sticker de utanför skärmen? Tacksam för svar från bättre vetande medlemmar. | |
|
Z3 Henrik! Detta kommer att bli perfekt på din bil, jag har satt dit 8,5x18 med ET35 på min bil i år, och det breddar ju ytterligare 3mm till utåt och det blev bra det med, du kan klicka på min bil så får du se. Däckval 225/40 fram och 255/35 bak sitter perfekt. Jag har för mig jag läst att man skall hålla sig mellan ET35 och ET42 i inpressning på Z3 (E36) alla utom M-modellen. Lycka till.//Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
Använder du samma fram och bak så kommer du behöva typ 25mm spacers bak... Jag har 20mm spacers bak och det funkar kanon! /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
| Man borde kunna köpa fälgar med 20 mm mindre inpressning (ET) istället för 20 mm spacers på en gång. Eller? | |
|
Tack för svaren! Då är det bara att hoppas att det blir affär, återkommer om det! Z3kent: Grymt vad du jobbat på din bil, jag tycker den ser kanonfin ut! Z3 Magnus: Ja, det där med spacers bak har jag funderat på länge för att få en lite fetare look. Dock verkar det finnas en massa åsikter om huruvida det sliter extra på bilen eller inte. Har också sett många diskussioner om kvalitén på plattorna. Hur resonerade du när du tog beslutet att använda spacers? Andra som har idéer om spacerplattornas vara eller icke vara??? // Henrik. |
|
| Jag såg till att få rätt offset när jag köpte nya fälgar, så dom fyllde ut skärmarna. Tycker annars att det inte är fel att använda spacers för att nå samma resultat, men se till att köpa av bra kvalitet. Centrumstyrningarna bör bevaras, både mellan skiva och spacer och mellan spacer och fälg. Rätt längd på skruvarna är såklart ett måste.... Vad gäller extra slitage tror jag du kan bortse från det. Hur tufft du kör pärlan har mycket större betydelse enligt min mening.... håller du med, Z3 Magnus? | |
|
Kör gärna med spacers, det är inga problem så länge du köper med centrumstyrning. Allt utan det är rent skräp. Väldigt breda spacers sabbar hjullager, hjulvinklar samt äter däck då tidigare nämnda ger fel hjulinställning. Men snackar vi moderata spacers på 10-20mm så är det ingen fara. Har själv kört med olika spacers genom åren på ett antal olika bilar utan problem. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.