AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.292

fel kod " vanos elektroniskt fel" låter inget... men hackar...

ol
22
ola025
M3 cab -96
har en m3 -96 3.2 rr-vanos, rasslar inte eller låter ovanligt i motorn. men när man belastar motorn, om det är på 2000v eller 5000 varv spelar ingen roll, då hackar den och går riktigt dåligt, ingen kraft, precis som den missar någon cylinder, kopplat in den i datan fick, vanos elektroniskt fel.... kollade magnetventilerna och en o-ring hade gått av i den ena så där var olja, torkade rent och byte o-ring, men felet finns kvar.... är dom kassa??
eller vad är felet..??

vanos elektroniskt fel........ kan väl inte vara att hela skiten är kasst..??
ol
22
ola025
M3 cab -96
hallå....

ingen som har något förslag.....
kan ju inte vara tändspole , vevhus givare hade ju stått det i datan då...

står bara vanos elektriskt fel....
ca
115
carl
M3 E46 SMGII

GSX-R 1000
hej!
jag bytte magnetventilerna till min vanos när jag hade felkod på den. billigare än hela vanosen att börja med =)
men det va bara en tanke... också en 96:a
ol
22
ola025
M3 cab -96
ja men.... borde det inte stått att det var magnetventilerna då i felmeddelandet eller??

kostar ju 5700:- för alla fyra.... så är det inte det felet så har man gjort en dålig affär... kan man inte "se" om dom är kass på något sätt..??

tack för förslaget!
ol
22
ola025
M3 cab -96
inga mer förslag.....???

får väl köpa några magnetventiler då...... kanske någon som vill köpa dom sen om det inte är fel på dom..??
ca
115
carl
M3 E46 SMGII

GSX-R 1000
dom är la bara 2 st eller? har för mig att dom inte kostade så mycket när ja bytte dom för ett år sen...
ol
22
ola025
M3 cab -96
ja två.... dom sitter två och två... 2700:- /par på bmw i kristianstad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.