AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
407

540iA T -94

netsix
Jag bytte precis in en 540iA Touring -94 och tänkte då fråga er BMW bröder vad jag kan sätta för utpris på denna bil.

Import
16200 mil
Stora färddatorn
2 x taklucka
4 x elhissar
Lastnät
Dragkrok
Armstöd
Svankstöd
Stolsvärme
CD
Gardiner
Solfilm
17" OZ-racing fälgar 8,5"

Det finns ingen servicebok på bilen, men den är i ett bra skick och känns riktig.

/netsix

Länk

netsix
Glömde skriva att det är klima i bilen.

/netsix

Länk

Kanske 90-95'....det saknas det magiska "SCHINN", ASC+T och farthållare. Är jag helt ute och cyklar? Det beror mycket på vilken prisbild ni har i övrigt om det är lågt från början och lite eller inget alternativt det omvända. Här i Linköping är det ofta det omvända.....:-) Tror inte riktigt att det är så i sthlm.

/Simon
netsix
Var ute och kollade lite nogrannare och det var farthållare och ASC oxå, lite slarvig koll 1:gången.

/netsix

Länk

Hejsan netsix,

då ser det lite bättre ut, tror att den lyfter värderingen 5-7'.

/Simon
netsix
Jag satte den på 109.000:-, för mycket eller? måste nästan begära det för att det skall gå ihop.

/netsix

Länk

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Netsix:
Hur kommer det sig att du byter in en bil utan s-bok till sånt pris? Finns det nån annan dokumentation som intygar mätarställningen?
Lämnar du några garantier?
Mvh
Marin
netsix
Jag har ju inte bytt in den i 109.000:- . Att jag bytte in bilen fast det inte fanns servicebok beror på att jag provade bilen grundligt och den kändes bra + att det är en återkommande kund som vi känner till ganska bra. Vi vill inte lämna några garantier på milen men man är ju självklart fri att kolla upp bilen grundligt. Är det en bil vi importerat själva så är det en helt annan sak iom med att då vet vi historian på bilen. Det är väldans vanskligt att garantera milen när man inte själv har importerat bilen utan någon annan har tagit hem den för något år sen. Det finns en garanti som vi kan lämna med (kostar 3000:-) som gäller 12 månader.

/netsix

Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lägg lappen på 109 eller 114. Låter rimligt. Går ju att sniffa på en bil ett par minuter för att kolla om den verkar korrekt.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
netsix
Letar du 530, jag har ju en 540, det går väl lika bra :)

/netsix

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.