AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.393

Har problem efter fjäder byte

Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Har bytt fjädrar på min m5: Efter de har jag fått ett dunkande ljud när jag kör på kullersten.De är där bak de låter precis som de kommer från hatthyllan nånstans. jag har haft bort hatthyllan och all inredning där bak men hittar inget som kan orsaka de ljuden.Har haft bort fjäderbenen bak också om de var nåt galet där men allt ser bra ut. Jag blir galen på de här har kollat allt men hittar inget. Någon som kan veta va de är som låter. De är sänkningsfjädrar jag satt dit. Evigt tacksam för svar. Mvh Frasse M5

To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Kanske övre stötdämpar bussningen som gett upp efter att du varit och dragit i grejjerna vid fjäderbytet? Hade samma problem med en 325'a jag hade tidigare, en himla klonkande när man körde i gropar m.m.
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Tack för förslaget Tozzy. Har beställt nya bussningar idag. Ska byta dom i helgen hoppas de hjälper.
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
Nu är bussningarna bytta men problemet finns kvar. Vad kan de va för nåt.
Jag blir galen!!!!!

Hejsan
jag hade ett klonkande ljud i min alfa 156 en gång i tiden :) precis efter att jag bytt till sänkfjädrar! mitt klonkaade när jag körde över vägbulor m.m blev också galen på det! åkte till alfa verkstan och en meck där sa till mig att det kommer att försvinna efter ett tag och att det kan låta lite i början, jag tyckte det lät skummt i mina öron
men efter nån månad så var ljudet borta.. precis som om fjädrarna har körts in eller nåt itne vet jag men bara en tanke ! någon annan som varit med om nåt liknande ?

mvh
Visa användare
82
frasse M5
E30 Turbo -89
jag har varit på verkstan o frågat men dom vet inte heller va de kan va. Jag har ringt runt till olika verkstäder också men fått samma svar.Jag ska plocka bort all inredning bak i bilen igen o ut o köra se om man kan höra vad de kommer i från om jag så ska ligga uppe på hatthyllan o lyssna. Jag blir tokig de är så jävla irriterande!!!!!!!
Mvh

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Om ljudet uppkom precis när du bytte fjädrar måste det ju vara något i anknytning till dem! Sannolikheten att det är något med inredningen är knappast så stor.

Man ska sikta på att vara bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.