|
|
|
|---|---|
| Man lägger i en växel å spaken är super sladdrig ? kan de va nått man kan laga upp ? | |
| Byt ut länkaget med alla bussningar,kolla etk:n! | |
|
Vill du ha kortare slag köper du spak till en E36 M3. Vill du ha ännu kortare slag köper du spak till Z3M. Rekommenderas! --- Going sideways. |
|
| Å du menar att det sladdriga försvinner + att de passar =) ?? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Byt ut samtliga gummi/bussningsdetaljer enl denna,så ska du se att det blir tight i växelspaken.Länk Vid snålande vid byte brukar det tyvärr inte bli fullt bra! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Du måste även byta resten av detaljerna i växellänkaget enligt ovan för att få bort glappet. Delarna: 2,6,8,10,13,17 Spakarna jag nämner ovan passar. --- Going sideways. |
|
|
Vet inte vad en spak till en M3 lr Z3M kostar men de blir nog betydligt billigare att förlänga den själv ca 8-10 mm, då får du en riktigt go shortshift. /Daniel |
|
| Min växelspak är också lite sladdrig. Hur jobbigt är det att byta? Kommer man åt länkaget utan att behöva lossa en massa? Jag har sportlådan på min bil (ettan nedåt-vänster) är det samma länkage? | |
| Hur viktig är egentligen del nr 10? Är den inte helt gjord i metall? BMW vill nämligen ha 820:- för den och det känns lite väl. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.