|
|
|
|---|---|
| Min kära 530iA v8, bilen går knappt framåt från stillastående, väl uppe i fart fungerar det men kickdown samt nedvxl fung ej.Min display fung ej så har ej sett ngn varning/fel sign.Är detta dödsstöten för min kära??? :-( | |
opus |
Hej Jonas. Det är så att jag antar att du inte har bytt låda och bilen rullat ca 20 000 mil så då kan det vara dax för byte av lammeler och kulor i lådan. Tror att din låda gått i nödläge. När jag köpte min BMW 530IAT 93:a så slirade den på ettan och tvåansväxel. Kör man mer när den slirar så bränner man lådan så att säga. BMW sverige säger att man inte behöver byta olja i lådan medan i Tyskland så byter man vart 14 000 mil. Det är Long life olja de använder. Det kan vara felet från början. |
| Tack för svaret opus! Skall lämna in för felsökn på tors, konstigt nog så fungerar allt nu som det skall(förutom inst.panel, som jag rev ut, misslyckades sätta i den nya,Fan!), är smått förvirrad. Ngt är dock skumt...:-) | |
rsarits |
Börja med att kolla oljemängd i lådan! 530IA med V8 har inte samma låda som 540, och har oftast inte den sk livstidsoljan, den har inte heller plastkuleproblemet. Min 530-95 har gått 32500mil nu, helt utan problem med lådan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.