|
|
|
|---|---|
pedro de la rosa |
Är inte Bilarna på "Börsen" extremt övervärderade? Hur många här "inne" har köpt en bil där?? eller är det så att bilarna där är väldigt välskötta och fina? Det är ju ren bilhandlar priser där!!!! *är inte ironisk* Pedro de la rosa |
| Man ser ju inte allt för många fynd iaf, sen kanske det är en och annan entusiast bil, vad vet jag. Det går ju knappast att hitta en billig E30. | |
|
Håller med dig Pedro. Vore kul att höra hur många bilar som sålts där som sagt. Känns mer som ett galleri... (inte heller ironisk) |
|
pedro de la rosa |
Bra Anders, BMW är allvarliga saker.... Pedro de la rosa |
|
Jag sålde min E30 Touring via annons i BMW Börsen. Och både jag och köparen blev nöjda, så för min del är det ok. Om man letar entusiastbil finns det faktiskt flera pärlor där, men det är långt från alla... OO=00=OO /F.Nilsson. BMW CS:2303 |
|
| Nog säljs det bilar via BMW Börsen!.. Jag köpte min bil den vägen!! | |
Fordos |
Tycker nog att priserna stämmer rätt bra med övriga siter/tidningar. Tyvärr är väl skick och miltal inte alltid riktiga ;-( Kollade in en 92:a med servicebok tryckt 95 idag... (Tack för importtipsen på denna site de är ovärderliga även inom sverige) Nä det blir nog att resa till tyskland och köpa där. Sverige är för långt "pärlan" finns ofta 30-60 mil bort och är inte vad man tror när man kommer dit. /// Fredrik |
Krille |
Håller med. Vissa annonser verkar vara rena bluffar. Typ, den där M3:an cabben igår för 130 tusen eller vad den kostade. Det är bra att folk är vaksamma. Å andra sidan, vem kan med säkerhet säga vad en 525:a 93 med 15000 mil skall kosta, importerad eller ej. Så länge det lönar sig att åka till tyskland och hämta "dröm-bilen" kommer priserna här hemma variera kraftigt. Kristian |
|
Köpte min bil via BMW-Börsen. EN BMW E30 323i -83 som gått 26000 mil. Det mesta bytt eller nytt, omlackerad för ett år sedan, 99% rostfri, inredning från en BMW 325 -89 (i nyskick!). Det enda jag behövt göra åt den är att byta avgassystem, bromsbelägg och främre hjullager. I övrigt har jag inte märkt av några som helst problem. Men så gav jag ju bara 7000:- för den också... Sammanlagt har köpet kostat mig cirka 12000:- än så länge. Men jag är jävligt nöjd ändå. Rejsade med min Alpina B7 Turbo -80 mot en BMW M5 -00. Resultatet? Jag vann! /Alecci |
|
|
Jag köpte min 320i -87 via BMWBörsen och jag är helnöjd, men det är nog inte det enda annonsforumet man ska kolla om man vill göra "klippet"! Alexander Fäldt ///320i -87 |
|
| Dem som lägger ut sina annonser på bmwbörsen vet väl vad värdet på bilen är, se flesta besökarna är antagligen BMW-kunniga, mer eller mindre,så de stora klippen gör man väl i dagstidningarnas annonser. OBS! Detta är bara en teori! | |
Bjudko |
Hm jag tror att d som lägger ut sina bilar i bmwbörsen inspirerar av de fantasipriser som man sätter ut på tidiga e36or... Man kan lätt få en nyare typ 95a-96a till ett otroligt billigare pris än en 91a-93a som alltid är övervärderade. 2000 spermier varje sekund MGB - 67:a Jaguar Daimler 3.6 L 87:a |
Bjudko |
Altså inte billigare utan man får mer för pengarna 2000 spermier varje sekund MGB - 67:a Jaguar Daimler 3.6 L 87:a |
|
Jag tycker att priserna ligger helt i takt med tidningarnas annonspriser. Självklart finns det folk som kör efter teorin "än är inte siste dåren född" och slänger iväg tokpriser bara för att nån lättlurad kanske nappar. (BMW M535i -86 *fynd*. Extremt välvårdad och välskött, "99% rostfri" 12000 mil "hehehe". Riktigt prisvärd och kul Pris: 82000:-) men det får man ju ha översikt med. Jag tycker att det finns gott om väl prissatta E32:or. Blir lite frestad, synd bara att de är nästan omöjliga att hitta med manuell låda. Alj |
|
|
Hej! Jag köpte min 528i -86 via BMWBörsen. Är mycket tacksam till tjänsten därför... Inte nog med det har jag både sålt och köpt delar via sidan. kort sagt suveränt. Skulle inte klara mig utan! ///Tomas 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.