|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har helsvart inredning, utom innertaket. Jag skulle vilja bryta av det med att lacka listerna som går längs dörrarna och genom instrument panelen i tex. samma färg som bilen dvs. silvermetallic. Vad tror ni kan det vara nåt? Nån som lackat dom? blev det bra? Tacksam för åsikter och tips | |
| Jag har precis lämnat in en uppsättning interiörlister till en lackerare, för att göra det som du beskriver. Han sade att den ytan kunde vara knepig att få lacken att fästa perfekt på, men skulle göra ett försök. Vi får väl se när jag får tilbaka listerna efter helgen. | |
| kompisen lämna in sina till en lackerare(e39) vart kanon snyggt.ingen problem att färgen inte fäste sig... | |
|
Inga problem att lacka dem själv! Jag gjorde det.Eftersom att jag har mörkare läderklädsel så valde jag att lacka listerna i samma färg som bilen,Aspensilber 339/7,blev helnöjd!För mkt olika färger kan bli för mycket! Slipade ned listerna med 240-papper så att färgen skulle fästa,sprayade på 4 lager med färg och lika många lager med klarlack. Jag ÄR nöjd med resultatet .Det var intressant/lärorikt att göra det och även kostnadseffektivt men det roligaste är när andra berömmer ens "konstverk",ingen Zorn men snyggt :) Bmw=Bil_Med_Wett |
|
|
Tack för svaren! Jag misstänkte att det kunde vara lite trickigt att få det att fästa bra, men ska slipa ner lite. Sen finns det nån fästprimer för just plast om jag inte minns helt fel. Ska forska vidare i ämnet. |
|
BadaBing |
Nockenwelle, hur blev resultatet ?? Kan du rekomendera andra att göra det... |
| Jag har fått tillbaka mina lister och det blev mycket bra. Jag har nu interiörlister som är "pianosvarta". Det enda problemet var luckan till förvaringsfacket/askkoppen framför växelspaken. Tyvärr råkade jag bryta av en av de två hakar som fjädrarna färster i, vilket gör att luckan öppnar sig alldeles för långsamt. Jag skall beställa en ny så löser det sig. | |
BadaBing |
Ok tack, det låter ju bra.. det är rätt dyrt att köpa en komplett sats på BMW.. |
|
Jag har numera svartmetallic -lister i min! /Gunnar /Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.