|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Hämtade du den på Bendths bil i Halmstad eller direkt från importhamnen? | |
| på importhamnen | |
|
På Garageuppfarten! Vi hämtade vår nya 118d 3d igår eftermiddag. Vilken trevlig bil! Lilla dieseln går riktigt fint, den känns både riktigt dragvillig och är dessutom oerhört välisolerad och mjuk i gången. Den knattrar en aning på tomgång, men ändå betydligt mindre än de flesta andra dieslar jag kört. Under acceleration och uppe i fart så kan man däremot missta den för en bensinmotor. Autostopen kändes något ovan däremot... Trodde att jag fått motorstopp när jag stannade vid ett rödljus... Mvh |
|
|
det står en 3-dörrars 1-serie med M-paket och lemansbl i halmstad. här är en bild på den. Länk |
|
|
bmwtok: Den ser ut exakt som min kommer göra! Det kanske får bli ett besök i Halmstad framöver... :) Har du fler bilder på den? |
|
| Bilderna blev kassa och mörka, den jag postade var den bästa bilden. | |
| Äntligen! Fick bilen igår.. Har redan hunnit fixa lite små saker, grejat en annan antenn, lackerat den gråa delen på stötfångaren bak (m-paket) blank svart och satt på en takvinge ifrån aerodynamikpaketet. Även den blanksvart, riktigt nöjd med resultatet faktiskt. Får se om det blir något mer framöver, ev. kolfiber backspegelkåpor eller även dom blanksvarta.. | |
| Registrera er på Länk och ladda upp bilder! | |
| Då fick man till slut reda på pruduktionsvecka, V34 bilen beställd i mitten av mars. Leverans förhoppningsvis V38, synd man missade sommaren | |
|
Rydberg: Jag fick nyss samma besked. Hade blivit lovad v28 och har planerat semestern efter det. Han ska försöka få in den som en -08 istället eftersom gränsen går vid v35/36. Beställde i slutet på februari. Surt... |
|
|
Fått reda på att min bil nu iaf finns i Sve, Halmstad. Tydligen har dom 20 dagar på sig att fixa lev från att den kommit till sve :( Får heller inte hämta den i Halmstad och köra ner den till handlaren själv. Läste dock här på forumet att någon åkt o hämtat sin. Bilen är nu 3½ vecka senare än vad som först var tänkt Chiro |
|
|
chiro, vilken modell har du beställt? Är lite nyfiken pga att säljaren skyller på att sverige inte får några kvoter 120d 3-dörrars, och därför blir den försenad... |
|
| Betställde min 130 i mars och den byggdes förra veckan:) var bland de första 130 3-d som skulle byggas. Tror att den skulle komma hem v 30 om den inte blir några förseningar.. | |
|
Hej Groze. Det är en 120d M 3 dörrars som står och väntar i Halmstad. |
|
|
Imorn ska väntan vara över :) Äntligen som Gert skulle sagt. Perfekt nu när det är bra diselpris 7.69/l här i Hbg Någon som använder en portabel gps i sin 1 serie, förslag på modell som passar bra? Chiro |
|
|
Har en Tomtom Go 710 i min. Har satt sugkoppsfästet till vänster om mätarhuset. Sitter perfekt där då den får stöd från instrumentbrädan, samt är lätt att nå. Det enda som blir lite trassligt är kabeln till laddaren. Fast det går nog att dra den lite snyggare om man engagerar sig lite mer än vad jag gjort. En bra grej är att om man låter laddaren sitta i hela tiden, så startar navigatorn automatiskt när man startar bilen, då 12V uttaget blir strömsatt. Har även laddat ner ett färgschema till den som matchar färgen på bilens instrumentbelysning som jag använder när det är mörkt ute. |
|
| Jag har en Fujitsu-Siemens PocketLoox N560 (snabb cpu, vga-grafik och inbyggd gps) med Tomtom. I bilen har jag en aktiv hållare från svenska Brodit www.brodit.se som funkar mycket bra. De har fästen för en mängd olika bilmodeller inkl 1-serien. | |
| Beställde i Maj får min i vecka 40 Usch så seg väntan | |
|
Jag beställde min i slutet på februari, och väntar fortfarande. Beräknad leverans v38. Eftersom jag blivit lovad att få bilen IDAG fram tills förra veckan kommer jag få en lånebil de 11 veckor som är kvar. Jag har många gånger funderat på att avboka bilen och köpa en annan, men samtidigt vill jag ju ha en "etta" Det är väl bara att bita i det sura äpplet och vänta... |
|
|
Ni har något att se fram emot kan jag säga. Precis på väg ut nu och köra en sväng med pärlan. Vilket klös i en disel bil kan jag bara säga. Helt klart mycket nöjd och då var min förra bil en 330 ci. Går ju inte att jämföra men nya 120d är en härlig bil! Chiro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.