|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är inne på min 2:a e36´a och även denna gång dyker det upp fukt i "strålkastaren" när det är fuktig väderlek/blötväder! Detta fenomen är jag antagligen inte ensam om, men är det vanligt förekommande och hur blir man lättast av med det? Packningarna ser fräscha ut och gjorde även så på förra bilen. //Kungen Af Malmö | |
|
Jag fick det i min också efter en tvätt. Jag tätade lite genom att pilla på packningarna på halv och helljus och torkade rent det hela kruttorrt med en hårtork. Det har inte kommit tillbaka och det var ett år sedan. Testa och se om du har tid, för sämre blir det nog inte. |
|
|
Tja! Detta är ett väldigt vanligt problem! Jag har fått kondens i bilkersarna och dimljusen... Lättaste sättet och jobbigaste är att ta en hårtork och värma inne och utifrån :-/ Hoppas det löser sig! Mvh Tobbe |
|
|
Ok! Skall prova hårtorken! Tack för hjälpen! //HenriK |
|
|
Om ni har kondens i dimljus eller blinkers är glaset spräckt. Kondens bakom glaset till strålkastarna är bara att leva med, tyvärr. Hårtorken är ingen dum ide om det stör en för mycket. |
|
|
Jag har samma problem, det löser jag genom att ta bort ena skyddet(där man byter lampa) i motorutrymmet då och då, då torkar det fint. /Peter |
|
| Tips: Sök i forumet på gamla inlägg, då detta har varit uppe ett antal tillfällen, och du finner där en del nyttiga tips! | |
djhenk |
Aaah, jag är inte ensam! =) Har också gäckats av mycket fukt i den ena framstrålkastaren.. Jag misstänker att något gick snett när jag bytade täckglas och packningar.. Typiskt alltså. Hårfön låter som en bra grej, men vanlig luft på burk borde göra samma effekt? Tillsammans ska vi kämpa! |
|
De där problemet har jag aldrig råkat ut för. Men man får vål hålla ögonen öppna ifall de skulle bli! För om de e fuktigt i reflektorn kan ju den förstöras! sickan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.