|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har ett lite irriterande problem med min nyligen inköpta E30 -86. Den drar lite åt höger när jag kör med jämn gas eller motorbromsar, och trycker jag till så byter den kurs och drar åt vänster. Jag vet att ena bussningen på den lilla länken på krängningshämmaren vänster fram är dålig, men ger det verkligen dessa reaktioner? Att den drar åt höger normalt sett kan ju bero på dålig framvagnsinställning, men att den byter kurs borde väl vara något annat? Länken ska inhandlas i dagarna och jag vill veta om jag behöver fler delar för att få ordning på problemet. Jag bör väl byta länken före eventuell framvagnsinställning? Bilen gick igenom besiktningen u.a. för en månad sedan (innan jag köpte den) och då fick den bara en "bra att veta" på krängningshämmarlänken. | |
|
Skulle tippa på dåliga silentblock (bakbalksbussningar). ///BMW - Was sonst! |
|
| säger det samma silentblock... | |
| Är det bara att byta direkt eller kan jag kolla så att det är silentblocken med säkerhet? Tack så mycket för svaren! | |
|
hej rishögen! jag personligen hade bytt silentblocken omedelbart. hoppas det löser sig! mvh:jani Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
| visst går det o kolla upp detta,skruva bort bullten,med den stora brickan på.så ser du ju om det är sprucket runt silenthylsan... | |
| det var sprucket och tort som fnöske. Tack för alla tips än en gång! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.