|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar suget efter en E90 göra sig påmint igen. Sist var jag nära att slå till på en bensindriven 318 men har nu fått upp ögonen för dieseln. Någon på forumet som har erfarenheter av den, karaktär, att köra osv? Håller den bränsledeklarationen? /L | |
| Har inte kört 318 men 320d är iallafall en sagolik maskin. Billig i drift och snabb som tusan. Borde ju vara lite åt samma håll i en 318 tycker man :). | |
| Varför inte en 320d? Förbrukningen är densamma (ok marginell skillnad) men 320:n är ju ställd betydligt "friskare" med sina 163 kusar. | |
|
Leffo, Jag var nyligen i sitsen att bestämma vad jag skulle ha för något och hade 318d med i bilden länge. Till slut, efter femtielva bilkonfigurationer så kändes det som att skillnaden var så liten att det blev 320d. Kan tyvärr inte säga något 318d eftersom jag inte kört den. Men eftersom jag dessutom bestämde mig för automat så kunde det inte heller bli 318d eftersom den kombinationen inte finns. Fråga mig inte varför... |
|
|
Det är (var?) stora skillnader motormässigt, X20d är/var förstärkt jämfört med X18d, läste det i nån intern info när jag praktiserade hos BMW, det styrks även av de olika art.nr. på Realoem.com Länk Länk Mvh |
|
|
Det var liksom grejen att jag ville ha så snål bil som möjligt (därav 318d) men man kanske är dumsnål istället då? Hade faktiskt planer på att plocka ut en absolut standard 318d i färgen vit!? ja faktiskt, man måste ju inte rusta kärran för 100 lakan? AC är ju standard också. Känns liksom fel och köpa en basbil med supersnål förbukning och sedan kosta på den massor, känns som hela kalkylen blir sned. jag måste vara den enda på forumet som har böjelser för snikmodellerna.. ;) /L |
|
|
Du är inte ensam. Min blir 320dT blir vit :/ Å andra sidan har jag lagt till M-pkt, skinn m.m vilket kanske tycks slösaktigt. Men icke, detta är otroligt nödvändig utrustning!! ;) |
|
|
Enda "extrautrustningen" på min kommer att bli något så spännande som vinterhjul. :) Visst är vit en fin färg på en ny bil? befriande på något sätt... /L |
|
|
Nja, vit är kanske snyggt, eller inte ens snyggt, men fräckt på bilar som Porsche GT3, M3 osv.. Standardbilar ska vara svarta! =) Fast vitt ser ju helt klart bättre ut på en ny E90 än t ex. en icke nerlackad E36. Men visst börjar väl vitt bli allt mer inne nu? Och lite konstigt är det ju att den simplaste färgen ändå är det mest utstickande bilfärgen! |
|
|
Grelle, Vitt är absolut coolast på typ en GT3, eller varför inte en M6. Men du, kolla även in denna Länk Snygg eller snygg, du väljer... ;) |
|
|
Jag är ju egentligen lite av en vit-hatare men börjar ju vackla allt mer.. =) Det kommer ju fler och fler bilar som passar i vitt, så snart kan jag ju inte hålla kvar vid min gamla ståndpunkt.. Bilen du länkar till ser ju snygg ut i vitt, ingen tvekan.. Men den ser ju bra ut i andra färger också! |
|
|
Nej Leffo, du är inte ensam med din böjelse. Även jag gillar 318d, dock e46 i mitt fall. Min är i miljöklass 2005 vilket ger låg skatt, liten maskin ger låg förbrukning, turbo ger trots liten maskin vettigt vrid långt ner och som vardagstransportör till och från jobb funkar den klockrent. Jag jobbar inne i Stockholm och bor i en förort men trots kökörning i Stockholmsrusning brukar snittet landa på 0,6 l/mil. Ingen racer men vill man ha det tittar man väl inte på 320d heller. Sen att min är till salu och jag kan tänka mig en sjua istället vittnar mer om andra böjelser som inte är fullt så ekonomiskt styrda. Mvh Erik, Skälby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.