AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.246

Skum M5:a på blocket

Sida 1 av 2
Länk

Denna är 25.000 billigare än 2 andra jag tänkte ev. köpa! Men magkänslan säger mig att den är SKROT! Han har uppenbarligen också flyttat upp varvstoppet till 8.000 eller nåt sånt för vad jag vet kan inte en m5a med 5vxlar köra över 300?

Gärna lite åsikter, tänkte kanske fara dit och testa kompressionen om tomten låter mig göra det. 25000 kan man handla mycket "mojjs" och delar om den går sönder men ett totalt motorras kommer det ju inte att täcka...

Mvh
Vill tillägga att fälgarna är grymt fula och saknar dessutom navkapslar? men Avusblå är drömfärgen på en bmw inte sett någon finare lack men den gråa kanten...den gråa kanten förstör allting så blir väl en garagelackering på den...

Mvh
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
jag hade inte ens haft,tanken o titta på den ens engång.mitt råd leta vidare...
Kanske det men om nu kompressionen är bra? fast lagren kan ju fortfarande vara slut.. Möjligheterna är oändliga om man tänker negativt men du har nog rätt.. Fast min budget ligger tyvär på ca 70-90 tusen och vill ju gärna ha över lite stålar för att laga den mm. Tror du det är värt att köpa en för 70k? t ex en här på autopower som gått ca 17k mil 93:a ? jag är relativt kunnig vad gäller reparationer av motorer men jag har inget bra garage att meka i det är trångt och jävligt får knappt in en bil där :(
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
då hade det varit mer intresant med den på power...
au
362
audidriver
540iAT -97
snygg passform på framdörren :)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Du får nog Mercan (utan dörrar i bakgrunden) på köpet om du prutar lite?
;)

Tror också att jag skulle Hrmm...! titta efter fler objekt innan affär, men
man vet aldrig när "fyndet" dyker upp...

/L
haha det hade jag inte sett på bilden :D säger väl något om ägaren då kanske ;) nån luffare som har 40 skrotbilar inkl Bmwn :((

dock skulle jag också vilja ha en stor gård där man kan strö ut alla avstannade projekt osv haha ;)
Gemini__
Skulle precis som "Dicka" aldrig ens tänka tanken att köpa denna vagn. Kika passningen på förardörren förresten. Och vilket sammanträffande att säljaren heter just "BMW".

Denna har också listerna i nederkant av dörrarna lackerade i fel färg.

Men om du ändå ska hålla på och "garagelacka" kanske denna duger iaf? Men för en sann entusiast skyr man liknande bilar som pesten.

//Thomas
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Vagnen i fråga har diskuterats tidigare, och de konstaterades att inredning är utbytt till en äldre från en 3.6a, samt skicket i övrigt lämnade en hel de övrigt att önska.

Min personliga åsikt är att bilen ser ut som rent skrot, och med tanke på hur annons/bild ser ut otroligt att de finns ngn som är intresserad.

Satsa lite mer pengar på köpet, samt leta vidare är tipset

BMW CS #5139
Vill kalla mig en entusiast men en fattig sådan så därför skulle jag inte lägga pengar på att lackera den utan bara spara till ev. motorras och besiktningsproblem!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Intressant förresten att man lyckas köra 300 km/h när kopplingen slirar....

BMW CS #5139
Nån som känner ägaren till 93an med 17k mil på nacken här på powerbörsen då?
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
Jo alltså nåt har nog hänt denna bil...dörren sitter knas o den har fel färg nertill... o det kan ju vara skuggor men den ser vääääldigt omlackad ut runt alla springor runt dörrar etc, mörkare partier... o den där feltemasilver nertill...ser ut som skit, alldeles riktigt ;) O var e org.fälgarna? sitter de utsmetade på nån trottoarkant?

Eller, vem vet? Den kan ju va helt ok oxå... :)

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Iaf tackar o bockar nu kräks jag av att tänka på denna bil har även tittat runt på e34m5 där det fanns lite mer info om den.

Blir en dyrare och inte nån som en bondläpp har mixtrat med :)

mvh
Gemini__
Låter bra det. =) Lycka till i jakten på en fin M5 E34.

Mvh:
Thomas
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Det här kanske kan vara ett intressant objekt, ifall priset skall hållas i samma klass?
Länk
Visserligen en 3,6 men den ger ett bra mycket positivare intryck enligt mig.
Är väldigt sugen på den själv men medlen finns där inte... =(
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Den där vita ser ju KANONFIN ut!!!!!!!!!!!!!
Fräsh interiör och tom orig turbinerna kvar!!!!! OCH originalstereo sitter där också!!!
Slå till på den om ägaren verkar vettig och bilen är välservad och omhändertagen!

Dessutom den snyggaste färgen på en E34, grymt fin.

MVH:
Sakke
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Den vita ger mig helt rätt vibbar. Helt underbart att se orginalfälgar och orangea blinkers, det ser man inte varje dag.

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag har sett dokumentationen till den vita 3,6:an som det länkas till, och den är mycket omfattande! Det är verkligen mycket bytt på bilen, och den tycks ha skötts väl av nuvarande ägaren. ett MYCKET bättre köp än en skrotig 3,8 för samma pris. Min uppfattning är att det är svårt att hitta en bra M5 3,8 för mindre än 90 000:-

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Han måste ha köpt den i Piteå alldeles precis. Den är inte helt rostfri iaf.
Ska finnas lite rost på förardörr-framskärm där nere och en liten fläck på bagageluckan. Pratade med förra ägaren för nån månad se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.