|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu var jag ute och testade dem övre hastigheterna på bilen och vid ungefär 200 kom ett tjutande ljud som jag inte har hört innan. Inga andra missljud och den förvinner vid ungefär 180 så jag misstänker att det är fläkten eller jag insuget som låter men tänkte kolla för säkerhets skull om någon annan råkat för samma sak eller har en ide om vad det kan vara. Tack på förhand | |
|
200? oj... ;-) Skämt åsido, provade du att koppla ur och låta motorn sjunka i varvtal? Om ljudet isf ändå är kvar borde det inte vara ett insugsljud.... |
|
|
Jag har ett tjutande ljud som uppkommer vid mycket stark sidovind eller vid hrmm... lite högre hastigheter. Dock bara när sufletten är uppe, misstänker att det blir något visseljud i någon skarv någonstans. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Ja det låter helt klart som ett visselljud och jag hade suffletten uppe och det blåste lite. Någon frikoppling gjorde jag inte men jag lättade på gasen och ljudet försvann strax under 180. Jag kanske ska tillägga att det var en flygraka med viltstängsel och bra sikt , bra underlag och inte en bil i närheten, så inte folk tror att man är en vårslös dj..el. |
|
|
Jag har aldrig hört det ljudet vid 200. Och jag har då haft suffletten både uppe och nere. |
|
|
Har du släppt handbromsen? Min bil: Länk |
|
| haha anmith | |
|
Rodrigo; Din bil går väl inte 200? anmith: Varför skulle handbromsen låta i 200 men inte i 180? Z MMM Coupe |
|
|
Andreas, Visst gör den det! varit uppe i 205kh/h på autobahn som mest (utan backar) |
|
|
Ett tjutande ljud i farter över 200 är oftast frun alt. sambon som klagar från passagerarsidan. Gör en provtur ensam för att utesluta det. För de med tjut från kraftig sidvind blir felsökningen mer avancerad dock ;) AE |
|
|
Z3 1,8 116hk 4cyl 1796cc 10,5 sek till 100 toppfart 194km/h pris 238200:- Z MMM Coupe |
|
|
Anders, Jag vet att enl. manualen är toppfarten 194km/h. Jag har dock varit uppe i 205. Om du vill så kan jag ta kort på instr.brädan nästa gång. förresten, så är motorn på 1.86 liter. |
|
|
Ni är roliga ni grabbar. Nja ingen handbroms som kunde orsaka det utan det var snarare vinden är min gissning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.