|
|
|
|---|---|
manneman |
Jag tänkte byta ut mina BMW emblem mot ALPINA dito på huv och bagagelucka. Någon som vet hur man smidigast får bort de gamla? Värmepistol? BMW ALPINA B12 5,0 |
|
Hej. Jag vet inte vad som är smidigast men jag har gjort så att jag har offrat en halvliten spårskruvmejsel och böjt den så att den ser ut som bokstaven J ungefär. Kanske inte så grov lutning, och så har jag använt den för att bända loss emblemen, man får lägga något halvmjukt under så man inte skadar lacken bara. Sen är det bara att bända upp den, ta lite på varje sida åt gången så lossnar den fint. Det är mitt tips. /Richard |
|
manneman |
Låter farligt men dyker det inte upp andra tips så får jag väl prova det=) BMW ALPINA B12 5,0 |
| Borra 2 hål i emblemet, meka dit några verktyg och rycka loss det, Så slipper du vara o peta med skruvmejsel där det syns. | |
|
Är inga problem att göra som Richard sa, gjorde precis samma sak på min M5a. Ta en mejsel, du kan även linda hela mejseln med tejp, på så sätt skyddar du lacken från att bli skadad av metallen ifrån mejseln, lägg en trasa under & "bänd" försiktigt. Funka kanon för mig iaf. |
|
| Finns ett inlägg om detta under Gör-det-själv annars =) | |
manneman |
Jag fixade det med en skruv mejsel och plastdistans som skydd och tog det v ä l d i g t försiktigt. Tack för tipsen! =) BMW ALPINA B12 5,0 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.