|
|
|
|---|---|
|
Titta på den här, trafikmagasinet från 1979: Länk Men nummerplåten har regnr: SRY _ _ _, hur går det till? | |
|
52.000kr för en rutten volvo 144!!! summa summarum; det fanns bilhandlare som blåste folk även på det sena 70-talet, antagligen även då med med namn "bmw", "volvo" osv :D |
|
|
Vad menar du? Är det S:et du funderar på? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Rolex: Tror du räknade lite baklänges. 20% är 2600 så det blir 13000:- Det låter som mer normalt. Min 145:a köptes för 10000:- 1978. ///BMW - Was sonst! |
|
| johane: ja precis, S kom väl inte förrän 2001? | |
| Vilken härligt nostalgisk film! Hade precis en sån där i samma färg i början på 90-talet. Den var nog i samma skick också :) Om filmen var från 1979 så var bilen 6 år vid tillfället. Svårt att säga att allt var bättre förr i så fall. Jämför man ålder så är den inte äldre än BMW:s goodwill-åtaganden på rostbekymmer och då petar Glenning hål med skruvmejseln här och där. Den var nog ett riktigt skräckexempel skulle jag tro. Förstår inte heller vad som är konstigt med nummerplåten. | |
| Aha, du menar så. Tror att det där med nummerordningen på reg.nr började 1998-99 nån gång med "P" och slutade förra året med "X". Före den perioden liksom nu fanns inget system. Nya bilar idag får utskrotade nummer. | |
|
johane: sjävklart e det som du skriver... får skylla på att räknemanicken i hjärnan vilar sig efter en hård arbetsdag... :) ljag antar att de trixat med nummerskylten för att glennings gode vän "hederlige harry" ska kunna sälja bilen efter programmet. ...utan att näste ägare ska behöva känna sig blåst när alla köparens vänner känner igen reg.numret från teknikens världs program, där det varnades för just den bilen.... |
|
|
1973 hade vi kommit till G som begynnelsebokstav och det fick nyregistrerade bilar,. Möjligtvis kunde de få A-F om tidigare nummer återanvändes. S användes inte för 2001. Angående rosten så var det normal att sex år gamla bilar hade begynnande rost, delvis eftersom ytterst få bilar hade fått innerskärmar i hjulhusen fram. Samma gällde BMW. Min 1602 från 1975 hade rosthål ovan blinkersen i fram när jag ägde den 1980. Det är preskiberat nu så jag kan erkänna att det lagades med plast innan inbyte till första E21:an. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
SRY256 är en ljusbrun De Soto S2 Airfiow från 1936 som rullar i Luleå. Således så stämmer inte nummret på Volvon i filmen. Dock så kan ju nuvarande vara importerad och då fått Volvons gamla nummer. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Min gamla 73:a hade C så det måste varit återanvändning. Nej det där med innerskärmar var inte vardag på den tiden. Det kunde ju t.o.m bli problem med gravrost i dörrstolpen så gångjärnen lossnade. Som sagt, allt var inte bättre förr. |
|
|
De Soto: är importerad... Men det var väldigt märkligt att den gamla volvon hade ett reg nr som börjar på S!! Någon som har en förklaring? Min bil Länk |
|
|
Garanterat en fejkskylt för att inte röja bilens identitet. Tittar man noga så ser man att skylten är alldeles rak och svävar lite framför den böjda kofångaren. Det finns heller inga skruvar på skyltens framsida och det var ju det vanligaste sättet att sätta fast skylten på den tiden. Skylten ser också väldigt fräsch ut jämfört med bilen i övrigt. Sen kan man ju inte annat än le åt frisyrer, skägg och kläder...Det underliga är ju att när detta sändes och man som 12-åring tittade så var detta inget man reflekterade över...fullt normalt (om man nu kan säga det om Perstad och Glenning ;) ___ //Ulf |
|
|
Glenning verkade inte ha allt för mycket till övers till bilhandlare iaf =) BMW CS #5139 |
|
|
Vilka lirare, jag har själv haft tveksamma fisyrer och kläder. Fadern hade afropermanent på 70-talet och det var ju inget man ifrågasatte förrän senare... I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.