|
|
|
|---|---|
|
Var och besökte en bekant förra veckan. Han hade precis bytt växellåda på en bil. Denna låda hade han avfettat och högtryckstvättat. När han gjorde detta lyckades han skvätta svart olja/fett kladd kring sig ordentligt. Allt var täckt med små kluddar. Självklart börjar jag också meka lite, bytte olja och rengjorde och smorde skinnet. Gör detta i en polo T-sjört en sådan där med liten löjlig häst. Detta var ju inte bra, efter ett tag så insåg jag mitt misstag. Jag hade lyckats smeta ut svart olje fett sot klägg på ganska stora delar av tröjan. Jaha tänkte jag så kan det gå. Självklart börjas det med att man skall ha ordentliga kläder när man skall skita ner sig. För att väga upp min löjliga polotröja och dåliga val av kläder för mekning så gjorde jag följande. La tröjan på en bilhuv, sprutade de värsta fläckarna med avfettning och lät det dra ett tag. Sedan tog jag fram högtryckstvätten och tvättade lite. Svårigheten här var att få plagget att ligga kvar på huven. Men med följsamma rörelser i strategiska riktningar så går det bra! Känner mig mycket manlig när jag står halvnaken och tvättar kläder med högtryckstvätt när grannarna glider förbi. Tanken slog mig, varför inte löpa linan ut? Gick in och hämtade en skopa tvättmedel i huset. Strödde ut detta över tröjan, rullade ihop den och jobbade in medlet lite och lät det ligga och dra någon minut. Sen var det dags att spola rent med rikligt vatten. Tröjan blev helt sjukt ren och fin, utan skador i tyget! Ni som testat att tvätta bort gammal sotig olja eller fett från något vet att det är näst intill omöjligt. "Torktumlade sedan kläderna i en e30touring bak på insynsskyddet då bilen fungerar lite som ett växthus så var kläderna torra på en halvtimme" Så råkar du skita ner dina kläder av misstag när du inte kan låta bli att meka lite, fram med högtryckstvätten! (obs. ovanstående testas på egen risk:-) -Phil | |
|
Det högtrycksspolen gjort med fibrerna i dina kläder märker du i höst:) Själv tvättar jag kläder i maskin men bara med kläder på och utan att behöva grannarnas blickar för dom får man automatiskt när man kör BMW:) Mvh Asken |
|
|
HAHAHHAHAHAHA :D Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Hårt :) | |
|
>Asken he he jo men ett par månader framöver så är det ju skönt med lite "genomluftning" -Phil |
|
|
Om ni läser på flaskan till T-Grön så står där att man kan ta avfettningen på kläder =) Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
koppar Kalle (Autopower) HAHAHHAHAHAHA... respekt.. Mvh:Jani (Team FF Survival) |
|
| Det jobbiga är torktumlaren efteråt !!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.