|
|
|
|---|---|
|
Såg en tråd här för ett tag sedan att BMW var intresserade av att ev kunna köpa Volvo. Idag stod det i en inte alltför seriös/kunnig tidning (aftonbladet eller Gt) att BMW var en av dom hetaste spekulanterna på att köpa volvo av Ford. Vilka tror ni är den: 1. Mest tänkbara köparen? 2. Den bästa köparen för Volvos del? Daniel -www.autokonsult.se- Länk | |
| Hörde mer om det idag på radion. Nissan och något annat företag, om det var renault har också börjat spekulera i att köpa upp volvo.. Verkar vara populärt.. | |
| Hörde mer om det idag på radion. Nissan och något annat företag, om det var renault har också börjat spekulera i att köpa upp volvo.. Verkar vara populärt.. | |
|
Jag tycker Volvo Lastvagnar borde köpa tillbaka Volvo personvagnar så det blir svenskt igen. /L |
|
| Fråga Pischetsrider...... | |
| Helst Volvo Lastvagnar, sedan BMW och långt, långt ner på listan Renault. | |
|
Auto Motor & Sport skriver i senaste nummret att Volvo förmodligen är till salu då Ford behöver sälja ut alla varumärken som inte heter Ford för att få in pengar. Jag har svårt att se hur BMW ska kunna utnyttja Volvo. Ska t.ex. S80 vara ett billigare alternativ till 5-serien men med bättre säkerhet? Hela Volvos modelserie blir ju ett framhjulsdrivet budgetalternativ till BMW. |
|
|
Tja, detta har ju gjorts förr, titta på Vag-koncernen. Vilka likheter har inte Audi A6, Skoda Superb, och VW passat? Likaså Audi A4, Skoda Octavia, Golf/Vento? Mest uppseendeväckande måste ändå vara Audi A8 och Phaeton? Vem vänder sig Phaeton till? Toareg och Q7? /L |
|
|
Audi har gått andra hållet och skiljt sig från övriga VAG from 2005. Inget gemensamt i tex. passat och A6 längre, endast de enklaste motorvarianterna är besläktade på långt håll. Audi får inte ens säljas i samma lokaler som VW och Skoda längre. Mercedes gjorde samma sak med Chrysler nyligen. Kan inte se vitsen i att BMW går åt andra hållet och börjar vänsterprassla med Volvo. |
|
|
jag tycker kanske att det är inte helt fel om bmw skulle köpa volvo. Volvo saknar körglädje vilket det finns massor av i bmw. Volvo framhjulsdrivet och bmw bakhjulsdrivet. 2 olkia koncept. Bmw kan lära sig mer om säkerhet och kanske kunna tillverka ännu bättre stolar. Volvo kunde få kankse lite nyare tänkaden och få till den där körglädjen som saknas. Så varför inte? MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Körglädjen tycker jag man fått till riktigt bra i C30, S40N och V50. Men dom större bilarna i programmet är mer komfortabla än roliga att köra. Kanske har man lyckats bättre med nya V70:n? /L |
|
|
Enligt Wall Street Journal så pågår inga diskussioner mellan Ford och BMW rörande Volvo: Länk Framtiden får utvisa var sanningen ligger. |
|
|
Länk Verkar närma sig med stormsteg nu. Skall bli intressant att se vem som köper. |
|
|
Enligt vad jag hört så lär Jaguar/Land Rover troligtvis säljas till investmentbolaget Cerberus, som nyligen köpte Chrysler Group. Det skulle skapa en ny biljätte! Intressant! BMW skulle bli en bra Volvoägare, likaså Renault eller varför inte Peugeot? Samtliga företagen skulle nog kunna utveckla Volvo på ett bra sätt. Men intressantast är ju helt klart BMW/MINI/Volvo... |
|
|
Va ja såg senaste var att de skulle ev kunna bli helsvenskt igen...alltså att dom skulle köpa tillbaka sig själva :) Företaget är värderat till runt 70 miljarder och man skulle kunna förvänta sig ett beslut runt augusti i år. Ska bli kul å se hur de kommer sluta...Bmw va tydligen inte lika hett längre...men återstår å se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.