|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Syftar på reklamen som jag såg på TV.Vad är det för JÄ.... reklam,får man göra så? Tyvärr BMW,Mercedas,Audi men Subaru har gått om er!!!!!Bla,bla,bla | |
|
Det handlar om att Subaru har gått om BMW i en undersökning om mest nöjda kunder. En undersökning som BMW tidigare toppat. __ Bilblogg: Länk |
|
| Får man göra en sån reklam,det var det jag syftade på.Känns lite taskigt | |
| Tror inte det är förbjudet, men kan man inte göra reklam genom att framhålla sina egna fördelar utan att klanka ned på andra blir det ju lätt lite "pajkastning". Varför inte bara hävda att man var bäst i ägarundersökningen. | |
|
Detta är ju bara ett svar på den reklam BMW, Audi med mera gjorde när man i dagspressen annonserade på en helsida och gratulerade en konkurrent för en prestation och undertecknade med vinnaren av en något större prestation. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Tycker reklamen är lite skoj. Ser ingen anledning att ta åt mig bara för att jag kör BMW. Bara att lyfta på hatten för Subaru som lyckats få nöjda kunder! KOmmer jag att välja en subba nästa gång för det? Nääää.... :-) |
|
| Jag kör inte BMW idag och det har ingeting med det att göra.Jag skulle reagera också om det var BMW som gjorde så. | |
|
Tydligt att Tyskland har satt ribban iaf. =)) Jag är nöjd med att det är Subaru för familjen Toyota har väl pengar så det räcker, hi hi hi. B4 & turbo är lite coolt iaf. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Tja,det är ju bara att åka och prova en Subaru så får man ju kolla vad det är som är så bra ;) Jag har provkört deras "värsta motor"(Outback 3,0R) men jag blev inte imponerad för det :) Plastig inredning tyckte jag+ovanligt seg motor trots 245hk..Designen..tja..Typisk Japansk skulle jag vilja säga,intetsägande och faktiskt en hyffsat dyr bil dessutom(Outback 3,0R).. Subaru är väl en av de bilar som ägarna helt enkelt är nöjda med,dvs lite strul och "value for money" (med de mera normala vagnarna)..Men ful ;) Ingenting som jag skulle lägga 400' på iaf(en i princip fullutrustad Outback 3,0R ligger i dessa regioner).. Men reklamen småler jag bara åt,roligt ändå för Subaru att dessa vagnar gillas av så många ägare..Bra gjort! Trist annars om inga andra än Merca,Audi och BMW har ambitioner att komma lite högre i kundnöjdhetsfaktor :) Nu är det bara för BMW att "komma igen" och visa var skåpet ska stå :) Mvh Janne. |
|
| När man läser om Legacyn i Vi Bilägares "rostregister" vet man ju inte riktigt vad man skall tro. Japanska bilar har en förmåga att bara gå och gå fastän varje dag känns som den sista... | |
| BMW körde väl en liknande reklam för en tid sedan, "väldens mest sålda fyrhjulsdrivna bil". Är ju lite på samma spår, speciellt då de glömde nämna att de syftade på "lilla prestigeklassen" eller vad de nu kallade det. Frågan är väl vilka som räknades dit, om Audi inte gjorde det. | |
|
Det är väl bra att konkurrenterna sparkar lite på direktörerna runt styrelsebordet i Munchen. Då kanske man anstränger sig ännu mer för oss BMW ägare så vi kan bli nöjdare. Finns inget farligare än när en tillverkare "slår sig till ro" invaggandes att: "vi är så bra redan så några förbättringar behövs inte" Det gjorde en annan styrelse i Stuttgart på 90 talet och det gick ju inget vidare. Fri och hård konkurrens gynnar bara oss kunder. Ni borde gratulera Subaru istället som ser till att BMW kommer bli ännu bättre! /L |
|
|
"väldens mest sålda fyrhjulsdrivna bil" Här nämns inte andra bilmärke som tex audi, mercedes eller subaru.Jag tycker att det var lågt att göra så.Säg vad ni vill. |
|
FredricF |
Subaru är en av de få icke tyska bilar jag kan tänka mig. WRXen då förståss. Och vad det gäller Subarus reklam så är den i alla fall relevant. Hur många nöjda ägare det finns säger i alla fall nåt om bilen. Det finns betydligt värre. Två bilmärken jag aldrig kommer att köpa _enbart_ på grund av deras eländiga reklam är Volvo och Toyota. (Varning för ovårdat språk) Volvo riktar sin reklam till idioter som tror att en sportbil används för att frakta golfklubbor. Det är inte ens kul. Och bara idioter tror väl att Volvo C30 är "designad" och snygg bara för att dom säger det (öppna ögonen för fan, C30 _är_inte_vacker_). Toyota skryter om sin "kvalitet" och "the Toyota Way" och hävdar på fullaste allvar att körgädje, det är låg bensinförbrukning och högt andrahansvärde det. Det är inte så att reklamen är absolut felaktig eller ens dålig det är bara att den kraftfullt kommunicerar till mig att dessa biltillverkare har totalt andra värderingar än jag så det finns ingen anledning för mig att överväga deras produkter. Dessutom driver dom på fel hjulpar, men det är en annan historia. /Fredric (släpper ut lite ånga) |
|
Även Opel har ju kört med en reklam där de hänvisar till någon undersökning och ligger före BMW, Mercedes m fl. Känner inte att jag vill köra omkring i en Opel för det. Lånade dock min farbrors Opel Monza i slutet av 80-talet. Rak 6:a, 180 hk och bakhjulsdrift. Den var rätt kul men törstig med sin automatlåda. Och ingen antispinn så man la gummi på vägen då man drog iväg. Den och min mosters Golf GTI var nog de första bilarna med lite prestanda som jag körde när jag precis hade fått körkort. |
|
| BMW behöver lite konkurrans! Det funkar inte att snika på materialval och kvalitetsintrycket när konkurrenterna ligger strax bakom och nosar. Servicen kan alltid bli bättre likaså! | |
kicken |
bones: håller fullständigt med dig, ... man kan börja med dom dumdryga säljarna som tror att dom kan stå där och "lalla" och typ titta snett på en skitig arbetsklädd människa ?? som kan tänkas ha ett mycket fetare konto än vad dessa säljare har, ..jag menar -vem f-n tar på sig slips/ gucciskor om du ska köpa bil?...och det är samma visa på volvo.., jag tror ändå att dom andra har mycket att göra innan dom kommer ifatt bmw,s produkter men BMWs reklam om night vision .där tvättbjörnen petar näsan gillar jag :-) |
Paap Reeder |
En person som köper en Subaru vet inget om bilar. Vad dom sedan säger i enkäter har enbart reklamvärde och har inget med verklighten att göra. Fråga en uteliggare vad han tycker om "rödtjut"? ... alla märken är bra säger han. Kan man ta det som underlag till egna inköp? ... knappast. MVH /// Paap R |
|
Reklam idag är fördummande är jag övertygad idag, för vad förmedlar den? De som skapar reklamen, hur kul har dom på jobbet om dom inte åker BMW? Hur kul privat har de om de inte åker BMW? Verkligheten är att det Svenska försvaret är utarmat och att reklamen inte kan ett dugg om miljövård eller hur många barn som får cancer av indirekt mobilstrålning varje år. Mvh Asken |
|
|
Paap Reeder, Subaru är nog det japanska märke med mest egen identitet. De som kör Subaru har nog gjort ett MYCKET medvetet val, till skillnad från tex, Mazda, Toyota, Hondaägare mfl. Bilarna är kul att köra, har trevliga (boxer)motorer och en helt ok kvalitetskänsla, samt permanent fyrhjulsdrift. Jag får lite av känslan av att Du i ditt resonemang drar alla japaner över en kam, men kan ha fel. Mvh |
|
|
"Subaru, jaharu.". Radioreklam i Dalarna... Jag är ju helsåld på B4 motorerna, fast helst tysk... Petter är ju ett bra ansikte utåt jämfört med Jörg och Dirk.... Andy är väl det enda solskenet som BMW signat! I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.