|
|
|
|---|---|
|
Tänkte montera M3 speglarna på min 330 -E46:a, många säger dock att kopiorna bara är skit och att själva spegeln vibrerar när man kör så man inte ser ngt. Har någon erfarenhet av kopior eller är det original man skall köpa ? Mvh Peter | |
|
Jag har just nu kopior på bilen, för det första är det kopior på M5-speglar och inte M3-speglar vilket är första problemet. Det andra problemet är att glasen lossnar efter några veckors dörrstängande. Det tredje problemet är att de börjar vibrera efter ett par månader så att de i motorvägsfart är tämligen värdelösa. Det fjärde problemet är att glasen börjar ärja så de ser 100 år gamla ut. Alla dessa problem hade jag kunnat ta om det inte vore för det femte, nämligen att de var dyra. Därför har jag nu fått äkta M3-speglar i utbyte, dessa är på lack och monteras inom kort. Till min bil behöver man en kabel-adapter, har inte sett den än men hoppas att allt funkar klanderfritt när den dyker upp, vet ej hur det är på din bil. Speglarna har en bred kontakt medans min bil har två mindre kontakter. Köp original så slipper du riva bilen två gånger, lämna på lack två gånger och svära en miljon gånger. Min bil: Länk |
|
|
Tjena, Tänkte bara höra, hur mycket får man ge för ett par orginal M3 speglar? |
|
| Lite styft 6000:- hos Bmw | |
|
original rular! Vart köpte du dina kopior? |
|
|
Två ställen du kan köpa hos...förutom BMW...: Länk Länk (fast det verkar som om Schmiedmann inte har original...vilket jag har för mig att de har haft tidigare...) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| har evo kopior, och som oljekyld säger så vibrerar dom, men det är inget jag stör mig på så mycket på, men vad värre är: ena spegeln har en lång spricka... som dock inte har blivit större ännu. Ingen vidare kvalitet med andra ord, men bilen är i alla fall snygg på håll. Turligt nog har jag kvar mina orginal, så vi får väl se hur länge kopiorna håller ihop. | |
| Ajdå dom är alltså så dåliga.. har ett par liggandes som jag köpte på stylabilen.se. Skall montera i veckan. Är det svårt att montera? | |
|
De jag har är från stylabilen, alla problem uppstod inom ett år efter montering. De har haft väldiga problem med leverantören av dessa speglar så det kan vi inte lasta killarna för och det ska finnas nått kit för att få bort vibrationerna, kvalitetsbristerna i övrigt lär man inte kunna göra så mycket åt. Alla elektriska funktioner har däremot funkat klanderfritt. Montaget gick plättlät, det ska tydligen vara lite mer pyssel att riva dörrarna på en sedan men på min coupe tar det ca 5 minuter per dörrsida. Min bil: Länk |
|
|
Är det ngn som har erfarenhet av stylabilen.se ? Går i tankar att beställa fälgar därifrån. |
|
|
Jag har köpt dessa Länk från stylabilen till både e46:an och e36:an, och dom har funkat hur bra som helst. Jag fick först speglar till nya M3, och dom kändes väldigt gedigna. BMW CS #5206 |
|
| Även jag har en 330 e:46a sedan. Jag är också sugen att skaffa M3 speglarna. Var inne på BMW och frågade om jag kunde köpa M3 speglar de sa att det gick bra, men att det var problem för det inte var samma platta. Någon som har äkta M3 speglar till en sedan? | |
|
Du får göra som jag gjorde till min Touring, modda platorna. Behöver tålamod och tid för att göra det men resultatet blir kalas! Länk till steg för steg anvisning:Länk /Scnitzermann |
|
|
Titta nedan på hur orginal m3 e46 speglar ser ut på en 330 Ci Länk |
|
|
Miss med länken : Länk Länk |
|
Gee |
Jag har orginal på min, det är rätt stor skillnad mot evo style speglarna. Dock så har mitt högra glas börjat vibrera någon som vet vad det kan bero på? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.