|
|
|
|---|---|
|
Har en 535i e34 -90 som jag varvade ur på ettan och slängde i tvåan och då börja motorn låta som ett åglok och det kändes som den inte gick på alla cylindrar... Jag stannade och lyssnade och det skramlar typ som att det ligger nånting i grenröret.. har jag då skjutit en ventil eller nåt sånt? Kan hela toppen va paj då eller? | |
|
Låter ju inte så "lajbans",men ta ett kompressionsprov så lär du nog få en del indikationer på fel... Eller lyft lite snabbt på ventilkåpan. Vipparmarna brukar kunna ta stryk vid bl.a. sliten kamaxel+"höga varv".. Troligen en dylik som gått av... Tror du att någon ventil ligger "och skramlar" så är det ju "lite värre"(understatement),men kolla först om det "bara" är en vippa som farit.. Mvh Janne. |
|
|
Det jobbigaste är att jag inte har något garage så jag har ingenstans att hålla på.. vad kan det kosta att lämna in på verkstad? vad kostar en renovering av toppen? Kanske finns nån här som vill tjäna lite pengar och som bor i närheten av borås? mvh Henke |
|
|
Tja,vad en renovering av topp på verkstad idag kostar gissar jag på ca 20'.. Men det beror ju naturligtvis i slutändan på vad som "havererat" i din motor...Om någon kolv och eller cyl. blivit skadad och någon ventil "orsakat" detta så kan det bli dyrare...Eller då BLIR det dyrare. Allt beror ju på hur du vill göra, en "ny"(begagnad) motor är smidigare och definitivt mycket billigare att hitta på skrot eller så,men allt beror som sagt på VAD som är defekt i din motor och vem du anlitar osv osv.. Att byta motor är troligen(beroende på vad felet är då) det billigaste alternativet för att få din vagn fungerande igen,men om det är det bästa är ju upp till dig,det KAN ju slumpas så att man får tag i en motor som inte är i ett sådär "jättebra skick" och då får man(verkstaden?) börja "om igen :/ Lämna in till en bra verkstad som mekat BMW förr,så får du mer på "föttren" s.a.s.,du bör ju veta vad som är felet innan du börjar fundera på vad det kan kosta eller vad du vill göra för åtgärd..eller? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.