AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.143

Vad sitter i bakre hjulhuset på förarsidan på en E91? Åverkan efter bilinbrott.

Jaha, tro fan att man fick ha bilen ifred. Inbrott i bilen natten till lördag, rutan knackad och idioten har dessuom satt kofoten i dörren. Utöver detta så har man sparkat/slagit med verktyg och rivit bort "filten" som sitter i det bakre hjulhuset. Vad är det som sitter där som kan varit intressant? (Tyvärr har de samtidigt bockat och rivit sönder både bakskärm och kofångaren bak, så det blir ju ett lagom kul verkstadsarbete.)

....så mycket för att man trodde att låst och bevakat garage skulle hjälpa mot packet.

Grannens nya TT gick de dock värre åt, de hade sparkat sönder hela inredningen i bilen, förmodligen på rent jävulskap, för inget var stulet.

Åtminstone glad för BMWs utmärkta Assistans och försäkringar, bärgaren var och hämtade bilen 45 minuter efter att jag ringde, så bilen står redan ute i Segeltorp och väntar på ompyssling.

//H
Ze
66
Zeus
bmw 325 -94 cab
Om jag inte minns fel så sitter larmet där bak på e90.

rätta mig om jag har fel.
Jo, det var något sånt jag också trodde...
Ze
66
Zeus
bmw 325 -94 cab
Jo det är så att högtalaren till larmet sitter där bakom det var det som tjuvarna troligtvis ville åt. Blev osäker eftersom på e60 så sitter det på höger sida. Men måste säga att dom hade redig tur att inte högtalarn utlöstes och började tjuta eller så sov du och dinna grannar riktigt gott.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Beklagar detta! Så jävla tråkigt när sådant händer :(

Av ren nyfikenhet, i vilken del av Stockholm hände detta?

Mvh/ Niclas
Jotack, vårt garage är rejält ljudskyddat tyvärr, man hör inte ett jota. De asen hade brutit sig in med kofot genom tre dörrar, det är snarare konstigt att ingen hörde det.

Hammarby Sjöstad. Har tyvärr sett VÄLDIGT mycket bilvandalism här i krokarna sista tiden, en granne har sin nya Golf GTI på gatan och har bytt tre (!) rutor på lika många månader. Man trodde ju dock att garaget skulle vara bättre. :(

//H
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Hade du något stöldbegärligt i bilen? Typ navigation, multimedia utrutning? Eller var de ute efter att stjäla hela bilen tror du?

Jag ser inte varför man ska bryta sig igenom tre dörrar för att sen bara vandalisera ett par bilar...

Jag hoppas att bilen din blir helt återställd snabbast möjligt!

Mvh/ Niclas
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Tråkigt att höra, och man blir bara upprörd och irriterad över att man aldrig ska kunna ha något ifred! I den Brf jag bor har vi satt upp kameraövervakning i garaget, sedan dess har det inte varit några problem.
Det fanns absolut ingenting, vare sig framme eller i bilen. (Jag är lite anal med att bilen ska se helt tom ut när man går därifrån.) Får mig också att undra varför de gick in i bilen. De kommer inte ut ur garaget speciellt lätt, så stöld är jag inte speciellt rädd för. (Det finns dessutom betydligt finare bilar i garaget att sno. (En M6:a och en Gallardo t.ex. )

Tjuvarna var inne i sju bilar totalt och deras byte totalt var några solglasögon, en GPS, några cd-skivor, laddare och handsfrees samt två bilstereos. Jag skulle gissa att skadorna totalt uppgår till nånstans mellan 300-400 kkr på bilarna. Trevlig kostnad för samhället. :(

Bärgaren från Assistans första fråga var dock rätt intressant. "Har du ratten kvar?" Tydligen så är det väldigt vanligt att de stjäl ratt och framförallt airbags på BMWs för att de ska ha i krockade tyskimporter. (Jag visste faktiskt inte hur dyra airbags var, kostar runt 85 kkr att ersätta samltliga airbags i en V70.)

Moffe: Var man tvungen att ansöka om tillstånd och ha sig för att få igenom videoövervakning? Vad köpte ni för kameror?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Låter med som ett gäng ungdomar som inte har någon sysselsättning och testar gränserna! :/

Kameraövervakning ger nog tyvärr samma falska trygghet som att ha bilalarm installerat, har de orkat att bryta upp 3 dörrar är det inte så svårt att maskera sig utöver det.

Airbags är inte billigt, men sata i gatan vad dyrt det var, 85 000 kr till en Volvo! Det är nog inte billigare till en BMW ;/

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.