AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.219

Är denna M3 E36 värd pengarna?

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har varit och tittat på en sjukt fin M3 E36 -97'a och sitter nu och grunnar av och an om jag ska gå hela vägen med köpet. Kanske någon M3-guru där ute skulle kunna ge en ungefärlig värdering?

Finns på Blocket; Länk

Den känns lika fin i verkligheten som på bilderna. Enda blessyrerna utvändigt är stenskott på vingen och nån liten skrapning på bakstötfångaren.
Inredningen är i bra skick, lite slitet skinn såklart men den är ju inte ny.
Känns som den går som den ska och dokumentationen är nogrann och det känns därigenom som det är ärliga mil. Fin undertill och nyligen gjord 10 000-milaservice.

Det som känns lite negativt är att det är original RR-vanos samt att den har haft 10 ägare på pappret. Vid närmare granskning har det vart ungefär 1½ år per verklig ägare samt ett par kortare förmedlare/bilhandlare etc som gjort att det sprungit iväg.

Kan den vara värd dessa pengarna? Kommer den rasa mycket i pris de närmsta åren, om man håller den i det skick den nu befinner sig i?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tycker absolut att det är ett för högt pris. E36 M3 är en riktigt fin och rolig bil men den börjar oxå bli riktigt gammal och då kommer det oftast dyra reperationer på dessa prestandardbilar. Men jag tycker säljaren gör rätt som sätter ett högt pris, just för att markera att det är en bil i extra fint skick med ovanligt låga mil och att det då oxå kostar extra. Jag gjorde likadant när jag sålde min 328iC -97 för ca ett år sedan. Jag la ut den som den dyraste 328 E36 just för att markera att den oxå va den mest välvårdade E36 till salu just då. Bilen såldes troligtvis oxå som den dyraste E36 328 förra våren.

Mvh Jimmy

Länk
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Så man behöver inte känna sig dum ifall man försökr pruta ner att lite då iaf! Tack för upplysningen Jimmyboy!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nej det tycker jag defintivt inte. ALLA priser på blocket är satta med prutmån, det är mer lag än undantag att pruta på bilar.

Bilpriser.se som värderar bilar på bilmodell, årsmodell, miltal samt några små justeringar för utrustning rekomenderar ett privatköppris för denna typ av bil på 110'-120'. MEN då har de ingen koll på att bilen kanske är i extra fint skick vilket det verkar vara i detta fallet.

Jag hade nog inte betalat mer än runt 135' för det aktuella objektet. Men man måste uppleva bilen live för att kunna fastställa ett värde anser jag.

Mvh Jimmy

Lycka till.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.