|
|
|
|---|---|
|
E32:an är död....Helt plötsligt dog den efter att jag kört ca 5 minuter hemifrån.Rullade in till vägkanten och försökte återstarta, går runt på starten men tänder inte.Några tips på vad jag´bör kolla först?Det finns bensin i tanken och säkring till bränslepumpen är hel.Lite PANIK så tacksam för hjälp. MVH Jerry | |
|
Jag var ute och åkte i farsans förra E32 735iA -88. Hade precis åkt ett par minuter hemifrån. Den dog direkt efter det. Om jag inte minns fel så hette den defekta delen kamaxelgivare. //Schnitzer |
|
|
Tack, har också mina aningar om att det kan vara pulsgivaren som spökar, men det är ju alltid bäst att kolla med proffsen också=) Kan månne en dito ifrån en 2,3 liters "lillsexa" passa, isf har jag nog en sån liggande hos en polare...? |
|
| Kan åxå vara glappkontakt i kabeln till mängdmätaren. Prova att skaka och dra den ut och in lite... om du kollar stiften ska de vara fria från ärg och dylikt, dvs rena och fina. Funkar inte det skulle jag satsa på pulsgivaren. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan vara många saker! Vevaxelgivare,referensgivare,trasig spole,trasig fördelare eller lossad rotor,huvudrelä, glapp i kabelhärva/kontakter, trasig box. Kolla först om du har blöta stift, och om du får gnista,sen kan du felsöka därefter. MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Vevaxelgivare var det visst! //Schnitzer |
|
| Har fördjupat mig lite mer i problematiken, bilen får inget bränsle.Det finns heller inte någon spänning vid säkring 23(bränslepump)i säkringsboxen...har försökt bygla på ström både där och på pumpen men trots det går inte pumpen....tar jag av slangen vid bränsletrycksregulatorn kommer det inget med tändningen till/vid start, men blien startar direkt om man ger lite startgas.... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle tro att bränslerelät har gett upp! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| Tack, var sitter det..?? | |
| Tack, var sitter det..?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.