AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.527

Var är bästa plats att montera GPS på?

ma
43
masen
525i-01.
Har köpt Garmin 660.Vill inte ha den i fönstret,eller teijpa fast den uppe på instrumentbrädan.Finns det en BÄTTRE lösning??Mvh:Masen
Visst.
Extern antenn framme i rutans nederkant och en kabel till navins antennuttag som kan befinna sig var som helst i princip, t.ex nere på mittkonsollen framför växelspaken. Fast det blir alltid bäst att ha den nära instrumentpanelen så man slipper flytta blicken så långt osv.

FP
ma
43
masen
525i-01.
Tack!Folke,vad jag ochså vad ute efter ett FÄSTE tex:till 660 att fästa (sätta) i ventilationen/Masen
OK. det finns Safetyclip och Brodit, båda är likartade och fästes utan håltagning osv. Isf kan du bara fälla upp antennen och köra, jag trodde du ville ha navigatorn längre ner.

FP
ma
43
masen
525i-01.
Tack!Folke,är detta något som DU har själv.?Var kan man köpa detta?Har du någon bild du kan skicka mig ,så jag kan se vad du menar !Mvh:Masen
Jag har en kraftigt modifierad hållare från Safetyclip.
Det är bara att söka så hittar du all info på nätet, säljs av telekomhandlare eller där man hittar navigatorer eller telefoner.
En snabb sökning gav t.ex
Länk

FP
Tror Brodit köpte upp Safteyclip för ett tag sen, på brodit.se kan man söka alla deras fästen tror att The PhoneHouse är återförsäljare av deras fästen. Finns säkert massor med ÅF för Brodit, kanske nån nära dig :D
ma
43
masen
525i-01.
TACK!ALLA/Masen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.